Followers Remaja Purba

Monday, May 16, 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI



Korang nak join click kat SINI.. tarikh tutup macam biasa tengah malam ni..

Beri pendapat anda mengenai DUNIA PERCINTAAN .. Jika anda ada pengalaman ,kongsikan .. Jika tiada , berikan pendapat ..
BERCINTA DAHULU atau NIKAH DAHULU ? Mana lebih manis pada zaman sekarang ini ? Dalam 100 patah perkataan .. lebih tak pe.. hehe.. Jika ada pengalaman , cerita sekali .. manis atau pahit.. ;) .. kalau sudi la ..


Biasanya bercinta dahulu ni pilihan sendiri.. orang bercinta dia pun turut sama <--- akulah tu.. Manis je rasanya nasib baik tak kena kencing manis dan alhamdulillah kekal sehingga kini.. Simboliknya perkenalan dari dicabar dek kawan untuk mendapatkan aku yang akhirnya kini sah menjadi isterinya.. sebab aku jenis susah nak jatuh cinta.. ;) blushing..

Nikah dahulu biasanya pilihan keluarga.. walaupun aku ni bukan menantu kesayangan.. tapi ibu dan bapa mertua merestui hubungan kami selain dari ibu dan ayah aku sendiri.. tapi bercinta lepas kahwin lagi happening aku rasa.. yelah.. kalau sebelum kahwin pergerakan terbatas tapi lepas dah kahwin nak balik pukul berapa takde sape nak halang.. nak buat apa pun takde yang kisah tapi masih pada batas-batas tertentu bukan main redah je..


Pendapat mengenai Dunia Percintaan<--- Ianya akan lebih menarik andai pasangan memahami kesan buruk jika tidak dikawal nafsu yang ada.. Pasangan akan lebih dihargai dan bukannya jenis yang suka mengambil kesempatan.. apa yang penting kejujuran dan keikhlasan dalam perhubungan.. Kalau dah tau pakwe tu suka ambil kesempatan tinggal kan je.. dah kalau awek tu kaki kikis buat apa simpan lagi.. cari je lain yang lebih pandai menghargai..

14 comments:

Fendy said...

dtg dr blog BA
da follow....
nice entry....tahniah!
jom terjah n follow kalo suka...
http://fendy1302.blogspot.com/

Pembawa_Wacana said...

Nikah dulu lagi baik...:)

muhamad hanif said...

yes.yes. !

nafsu kena kawal baru boleh rasa manis dia..wahahah ;)

muhamad hanif said...

yes.yes. !

nafsu kena kawal baru boleh rasa manis dia..wahahah ;)

aida4eva said...

(^_______^)

cintakan manusia, manusia akan mati,

cintakan Allah..itu pasti kekal abadi…

http://aida4eva.blogspot.com

Safwan Kun said...

terjah dari blog BA
nice entry.. ^_^

http://safwankun.blogspot.com/

cik faez said...

auww .. main cabar2 cinta .. haha :D

anismelon said...

sokong cinta lepas kawin..heee..:)

Kathy Tuah said...

semoga kekal sampai bila2..amin ^^,

aizamia3 said...

Fendy:
terima kasih sudi singgah.. ;)


Pembawa Wacanan:
betul.. restu ibubapa kedua-dua belah pihak tu amat berharga.. baru hidup aman bahagia..

aizamia3 said...

aida4eva:
betul tu.. jangan terlalu asyik dan lalai dengan duniawi..


Safwan Kun:
tq..

aizamia3 said...

cik Faez:
kenangan dulu bila dikenangkan balik.. hikhikhik..

aizamia3 said...

anismelon:
hargai pasangan pasti bahagia selamanya..

aizamia3 said...

Kathy Tuah:
amin.. moga kekal sepanjang hayat..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...