Followers Remaja Purba

Thursday, May 12, 2011

50 hengget

Kelam-kabut aku pagi ni gara-gara terlajak tidur.. dah sedar macam biasa tapi aku tarik balik selimut.. sejuk.. ;) boleh pulak aku sambung tidur balik..

Gara-gara lewat, kakak Irah lewat sampai sekolah - 15 minit lewat.. kesian kakak.. Aku pun mula-mula risau jugak takut lewat sampai tapi alhamdulillah jalan kat NPE ok sikit dari masa aku u-turn nak hantar kakak ke sekolah.. macam tahu-tahu je aku dah lambat.. so selamat sampai office dengan selamatnya.. penat jangan cakaplah.. F1 lagi aku hari ni..

Sampai kat office nak beli sarapan, aku perasan mana lagi RM50 duit aku ni.. aduh.. mana pulak aku letak ni..? Gelabah puyu kejap aku.. tetiba teringat pagi tadi kat depan rumah aku ada bagi kakak duit belanja.. hah! Takkan aku bagi dak kakak RM50.. yelah duit tu kan tak jauh beza dengan RM1..

Sabar.. cool.. rileks.. cuba fikir dengan tenang.. fuh.. fuh.. eh! ni nak tarik hembus nafas nak bersalin.. rileks.. jangan panic...


Akhirnya, cari punya cari dalam keadaan tak berapa tenang dah ni aku terjumpa duit itu yang aku selitkan kat celah purse aku... bersyukur sangat aku tak salah bagi duit pada anak aku..


Moral of the story:
Sila pastikan jumlah duit yang betul sebelum bagi pada anak atau semasa membuat pembayaran agar tak tersilap..

16 comments:

FARADYNA ISKANDAR said...

ayh sy pernah alami kejadian begini.
salah bg duit raya kt anak buah.
sampul sama jek,
skali terbagi sampul yg ada duit RM50.hahaha

aizamia3 said...

untung anak buah itu.. hahaha..
lain kali kena asingkan warna sampulnya baru tak tertukar.. hikhikhik..

bujal X said...

saya blanja sehari singgit je~~

ibu qaleesya said...

hahahha nasib baik. kena letak asing2 senget nagn lima puloh enget

Ulam Kerdas said...

nasib baik..kalo x heaven anak akak tu...hihi

aizamia3 said...

bujal X:
memang biasa bagi dia singgit tapi sungguh tak tgk betul2 pagi tadi.. nasib baik...

aizamia3 said...

ibu qaleesya:
betul2.. pengajaran berguna untuk hari ini..


ulam kerdas:
bukan anak akak tapi penjual yang terima duit tu lah terbeliak mata.. kihkihkih...

deeya said...

dlu pernah ade org bg duit raye .. dia nak bag 5 hengget tp terbagi 50 hengget . time tu duit RM5 lame .. wah ! heaven !

aizamia3 said...

deeya:
untung sangat2.. banyaklah duit raya masa tu.. ;)

Teenager Housemaid said...

saya pun pernah alami keadaan macam ni..
rupa-rupanya duit 50 hengget yg nenek saya bagi saya letak atas katill haha..
padahal masa tu da confident je keluar..rupa-rupanya duit takdak noo..

aizamia3 said...

hahaha.. kalau tengah syok pilih barang nak bayar tengok2 duit takde.. aduh.. malunye.. ;)

Lizan said...

saya pun penah terbayar kat kedai runcit 50inggit. ingat singgit2..bila pegi balik mamak tu tanak pulangkan sbb takde bukti... sedeynya..

hantu said...

hati2 yer..banyak tuh rm50.hehe

cik azeya said...

lah. kenape tak bagi kat saye? haha.

aizamia3 said...

Lizan:
pasal duit ada yang gelap mata.. Lepas ni kena lebih berhati-hati..

aizamia3 said...

Hantu:
yup.. Betul tu.. Satu jumlah yang besar..


Cik Azeya:
hehehe.. Sebab awak bukan dak kakak..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...