Followers Remaja Purba

Wednesday, February 17, 2016

Syiling bukan Duit..


Dak Kakak dengan dak Adik.. kalau jumpa duit syiling memang dorang ambil dan simpan dalam tabung atau buat duit belanja sekolah.. tapi bukan dak Nuha..

Bila terjumpa duit syiling..
'Nuha.. amiklah duit tu.. p masukkan dalam tabung..'
Dalam nada pelatnya..
'Ni bukan duitlah ibu..'
'Kalau bukan duit, habis tu apa..?'
'Ni syilinglah ibu..'

Bagi dak Nuha, 'DUIT' bermaksud duit kertas.. 'SYILING' bukan duit..
Jadi.. kalau ada syiling bersepah dalam rumah, sikitpun dia tak endahkan..
Tapi kalau dia nampak syiling dalam jumlah yang banyak, cepat-cepat dia masukkan dalam tabung khas dia tu..


StatusHati: Need you..


12 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Hihihi dak Nuha..
Bila banyak syiling tu baru nak pungut ye :)

Zaza Abdul Latif said...

hahahaha.. lain kali kalau nampak syiling bagi je kat auntie.. sebab syiling tu bukan duit tau.. hihihi

Malinda said...

hahaha...lawak la dak nuha...meh kasi kat aunty duit syiling tu... :p

Kakzakie Purvit said...

Alert betul Nuha ni
Mesti dia selalu dengar org kata syiling itu yg dia kata bukan duit

Daddy Ziyyad said...

dulu ada duit syiling RM1....

kalau dak Nuha jumpa, ambik tau, besar nilainya...hahaha

Nurzakiah Hanum said...

hehe lama2 jadi bukit

paridah said...

BAGI DAK NUHA YG SIKIT TIADA NILAI DUIT TU HEH..HEH..

lia ummiirfan said...

kikiki.. comel je Nuha ni..

PeRdU cINta said...

Hihihi...lepas nanti dah tahu syiling pun duit...ha mesti seronok nuha simpan dalam tabung walau sekeping seposen...

Yana Libra said...

bijak dia ye..byk baru nk amik ye

Mummydearie said...

Baguslah macam ni. Tak payah abang dan kakak berebut dengan si adik comel ni. Tapi pandai pulak tu, bukan duit, bukan duit, kalau banyak dia yang kutip masuk tabung ek!

Kira Sakura said...

eh eh bila dah banyak reti pulak kutip. mcm2 dah nuha ni hihihi

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...