Followers Remaja Purba

Tuesday, February 23, 2016

Akhirnya kecundang jua..


Alhamdulillah..
Dak Nuha dah makin ok.. takde merengek teruk macam kelmarin..
La ni turn aku masih belum kebah lagi..
Belum nak melecet je hidung ni gara-gara selesema..
Tekak pun dah sakit batuk-batuk..

Inilah bila jarang sakit..
Tapi bila sekali kena bukan main teruk lagi. Bukan setakat aku, malah hubby dan anak-anak pun sama macam aku..
Tu pasal kalau salah seorang tak sihat, memang kena standby cuti. Takut makin melarat..

Nak dijadikan cerita..
Aku mula rasa tak sedap badan dari tengahari Khamis lepas..
Tapi sampai Ahad gagahkan jugak buat kerja..
Dalam tak sihat, cuba meraih perhatian abam sayang..
Ingat Nuha je boleh merengek.. ibu pun boleh tau.. wakakaka..

Gedik kau ye Mak Budak..


Akhirnya semalam kecundang jua..
Ke klinik dapatkan rawatan.. dapatlah sikit jajan dari doctor..
Seharian berehat di rumah..
Aku dan dak Nuha mabuk ubat.. mata macam ada gam..
Moga keadaan aku hari ni bertambah baik hendakNYA..
Masih tak larat sebenarnya..


StatusHati: Aku tahu kau memahami..




14 comments:

Lady Shah said...

Sekarang fenomena full moon dear...adalah normal bila sakit melanda..sbb parasit dalam badan sangat aktif...kurang kan gula putih..dan amalkan minum madu...Inshaa Allah

Kakzakie Purvit said...

Harap-harap hari ini beransur sembuhlah hendaknya..

Zaza Abdul Latif said...

Harap semuanya goes well.. sabar ya mak budak..

Yana Libra said...

family sy pun tgh sakit skang..huhu..

jiwangnye ayat..hehe

ewanthology said...

get well soon

saniah ibrahim said...

Gitulah kan kalau dah sorang demam kat dlm rumah pasti ada yang jangkit juga...Apa pun kakak harap dah beransur sehat.
Romantiknya wasap dgn cik suami ya..

dorsett pink said...

semoga cepat sembuh

Yana MIB said...

ramai mendemam skrg..cuaca panas sgt kan...sy pn rs mcm nk demam gak ni...tp buat² xlayan..mak mak klu demam tunggang langgang lah rmh..hahaha speedy recovery kak! ^_^

idzwa kamaruddin said...

smeoga cepat sembuh semua!

idzwa kamaruddin said...

semoga cepat sembuh semua!

Suriaamanda said...

mak buadak demam nak manja2 ni...hahahahaha....get well soon dear...

Malinda said...

memang musim kot dik sebab sana sini akak tengok ramai je yg demam selesema bagai...akak pon baru dua tiga minggu lepas kene gak...demam2 dapat ayat lomentik2 camtu kurang gak sikit sakitnye kan....kikiki...lomentika diamor :p

Kira Sakura said...

kehkehkeh. tula ubat dia sebenarnya kannnnnn :p

Mummydearie said...

Time sakit nilah nak merengek sikit. Bukan selalu pun kita sakit. Ya tak?

Kalaulah dapat perhatian sepenuh masa, tentu-tentu tak perlu jumpa doktor dah ^_^

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...