Followers Remaja Purba

Wednesday, February 17, 2016

Petua macam mana nak anak ramai


Adakala aku suka stalk kengkawan lama punya wall..
Adakala lucu tak semenggah pun ada dorang ni..
Nak pulak bila masuk bab anak..

Kebetulan kawan sorang ni punya anak ramai..
Alhamdulillah rezeki dariNYA walau ada antara anak beliau yang mempunyai masalah kesihatan..
Menariknya siap bagi petua macam mana nak anak ramai.. kehkehkeh..

'Gile subur lu ni..'
'Petuanya sorang kena rajin.. sorang lagi jangan kedekut der..'
'Hahaha..'
'Menteri Pertahanan dengan Menteri Kerja Raya der.. Sorang bertahan sorang kena buat kerja der..'


Ni, kalau ikut petua ni.. sorang bertahan, sorang buat kerja..
Cepat dak Nuha dapat adik nih.. wakakaka..


StatusHati: Bila sesekali disapa, riangnya rasa hati..


19 comments:

Malinda said...

hahaha...lain macam pulak tajuk n3 ko hari ni dik...nampaknye tak lama lagi dak Nuha bakal dpt adik baru le gamaknye ye...dah ada petua siap2 ni hah...hahaha..ok bye....larikkkkkk

norhidana miswan said...

nk try lah kak... sbb nk bagi aiyan adik

saniah ibrahim said...

Kalau subor tak perlu petua pasti ramai lah anak kalau tak merancang alamat lah pening kepala dizaman gawat ni.

Yana MIB said...

oo gitu eh..haha tp zafran kocik lg...later² lah try tips akk ni >_<

Yana Libra said...

apa tu ? tak faham..hehe..tgh mencuba lagi untuk no. 2 ni..huhu.. :p

tiga lalat said...

menteri kerja raya tu xnak petua macamana nak binis ramai keew? ngeh2

Kakcik Nur said...

Waduh waduh...gitu ya?...

Puan Kutu said...

memang anak ramai tu rezeki.mai zaman la ni kena pandai la jugak merancang..lg2 yg bekerja cam kita..takut anak terabai je.

sorg bertahan sorg buat kerja..apakah.hahaha

Ibu Lala said...

Sabar je petua cam ni. Kalau nak anak ramai kena rajin berusaha la. Usaha kan tangga kejayaan. Jeles tgk org ada anak ramai. Akak ni 3 je la. Tak larat nak mengandung dan menjaga weyh. 3 tu pun haru biru tau

Qhaifa Nur said...

Mmg begitu lah caranya haaa..mesti sepakat haaa

Qhaifa Nur said...

Mmg betul pun haa

Nor Azimah said...

Akk dah lima anak, cukup dah rasanya. Nak anak ramai, tkyah merancang sangat.

Nor Azimah said...

Akk dah lima anak, cukup dah rasanya. Nak anak ramai, tkyah merancang sangat.

anis abdullah said...

sorang kerja, sorang bertahan, hurm....hehehehe

Azian Elias said...

aduiii.. tak songgup tgk petua ni.. menakutkan tu namanya.. sib baik dah tutup kilang.

nuyui a.k.a miss YUI said...

aduh.. gelak yui..

makchaq said...

Rezeki tu anak ramai... Kecik2 memang susah sikit... bila anak dah besar seronok. Pakchaq adik beradik ramai... seronok bila balik rumah depa..

Mummydearie said...

Ingatkan awak yang nak bagi petua anak ramai. Hahaha!

Malaslah nak ikut petua. Cukup-cukup sudahlah dengan dua yang ada ni...

Kira Sakura said...

hahahahhha. ce tanya dak nuha dia nak adik lagi tak? :p

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...