Followers Remaja Purba

Saturday, February 27, 2016

Jari manis ke jari cantik..?


Perbualan di antara dak Kakak dengan dak Adik..
Mula-mula elok je, makin lama dah macam Tom and Jerry dorang berdua..
Bila aku tanya kenapa..

'Adik ni ibu.. orang cakap ni jari manis dia kata jari cantik..'
'Betullah kan ibu.. jari cantik..'
'Meh tunjuk dekat ibu mana satu jari cantik tu..'

Dak Adik datang kepadaku sambil tunjukkan jarinya dan menyebut satu persatu..
'Ibu jari.. jari telunjuk.. jari tengah.. jari 'cantik'.. jari kelingking..'

Ooohhh.. patutlah dorang bertekak.. itu puncanya..
Kuterangkan kepada dak Adik..
'Adik.. yang itu namanya jari manis bukan jari cantik..'
'Oohh..ye ke ibu.. Adik ingat jari cantik..'
'Ingat tau.. itu jari manis bukan jari cantik..'
Dak Adik mengiyakan je apa aku kata..
Harap-harap lepas ni takdelah dia tersasul sebut lagi..



StatusHati: Bila sel-sel otak berkembang dan bergabung.. maka penemuan pelik-pelik akan muncul..



4 comments:

paridah said...

heh..heh..ikut pemahaman sendiri annak2 tu ...cantik biasanya kan manis...

norhidana miswan said...

hehehheeh yg si adik ikut pemahaman dia... si kakak lak ngn fakta nya hehehe... yelah si kakak msti lah nk adik ikut ckp dia kan

Yana Libra said...

hehe..sebab dia tgk org selalu pakai cincin kot jari tu..hehe

adianiez AIDA said...

penemuan oleh anak-anak ni memang kekadang mengagumkan kita.
kekadang ia ter terfikir dek kita yg da dewasa ni.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...