Followers Remaja Purba

Sunday, February 21, 2016

Dari Ibu bertukar Mama..??


Bila dak Nuha tak sihat..
Picit kepala, gosok badan, urut kaki tu biasalah..
Ragam budak tak sihat..
Tapi..
Dia punya rengek tu lain macam..
'Mama.. mama..'

aik Nuha.. dari Ibu bertukar Mama..?
Mama mana pulak ni..?

'Nak siasat lebih-lebih pun suspek tak berapa nak sihat.. Cer terapi minda kat ayahnya pulak..' Kata seorang kawan..
'Babah dia dah selamat pergi kerja kak.. tunggu edisi soal siasat malam nanti.. hehehe..'


Pagi tadi dah bawa jumpa doctor tapi sampai la ni tak nak makan ubat..
Jenuh memujuk..
'Ubat tak sedap..'
'Ubat pahit..'
Nampaknya kena tunggu Babah dia balik layan bagi dia makan ubat..
Kesian dia, berjangkit dari aku..
Aku tak sihat sebab batuk dan selesema berjangkit dari tempat kerja..



StatusHati: Demam teruk melanda diri..



16 comments:

PeRdU cINta said...

demam ya nuha..moga cepat sembuh ya sayang..

makchaq said...

Mqkchaq pun selsema batuk deman gak ni..
Alhamdulillah x jangkit kat nafisah.. dia pun mana nak makan ubat

ezaiza Iza said...

Jeng jeng jeng.. tersilap je kot, ibu masih mama masih ibu juga...anak2 akk pulak kna akk yg tangkap br mkn ubat, dgn ayah lg x jd mkn.,

Ibu Lala said...

Ni pun nak demam jugak. Esok baru nak keje.

Dkna Abza said...

Hahaaa.. Budak time takbsihat depa cakap jujur opsss . Kena siasat kikiii

lieyalatif said...

kehkehkeh tegelak lieya tang dari ibu ke mama tu.... siap nak soal siasat suspek tu heheeheheh..tgh tak sihat ape2 jek disebutnye kot tu kak hehehheeheh

Mia Liana said...

memang musim sekarang ni...


pstttt.. terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #22. maaf mia baru sempat nak blogwalking.

blog ini tersenarai dalam http://www.mialiana.com/2016/01/senarai-url-blog-22.html

pemenang diumumkan kat http://www.mialiana.com/2016/02/pemenang-bertuah-url-blog-22.html

hainom OKje said...

Kesian dak Nuha...
Okje padah takut kalau budak demam ni, takut melarat sampai lama mcm si bongsu dulu, demam sampai 2 minggu kena mauk ward lagi. Kalau budak tak mau makan ubat paksakan aje Aiza....

idzwa kamaruddin said...

semoga semua cepat sembuh!

Cik Itah said...

sy syorkan sis mengamalkan minum air lemon setiap pagi..sy sejak beberapa bulan mengamalkan antibody makin kuat, sy tak cepat terjangkit demam walaupun rakan sekerja demam atau selesma..

p.s gel well soon sis & Nuha :)

eima said...

get well soon nuha ... kesian anak sakit ni .. kesian kat dia kesian jg kat mak dia .... sama2 struggle

norhidana miswan said...

gws dak nuha comei...

hehehe kalu ssh nk mkn ubat agak payah skit nk baik cpt nih kak... kene puas pujuk lah nih

Puan Kutu said...

jangan kata dak nuha..pia kt rumah ni tak demam pun kadang2 mengadanya tu tukar ibu jadi mama pulak..suka sangat berlakon..hehe..

semoga nuha cepat sembuh..takmo demam lama2 nti kurus pulak budak bambam tu

Yana Libra said...

moga cepat sembuh..sy berjangkit dr adam ngan ayah dia T_T

Kira Sakura said...

hihihi dalam sakit pun pandai usik hati ibu bagi galau ye nuha. cepat sembuh tauuu

Mummydearie said...

Hahaha! Dak Nuha ni mengundang prasangkalah! Mamai tu agaknya sebab demam :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...