Followers Remaja Purba

Saturday, February 13, 2016

Eh!Ubi kayu..


Hujung minggu adalah waktu yang dinantikan..
Masa nilah nak balas dendam rehat pepuas..
Inipun nasib baik 'bibik' banyak membantu aku..
Meringankan sikit rutin di rumah..
Kalaulah 'bibik-bibik' ni semua rosak.. eemm..

Bukan tak pernah.. bukan tak biasa..
Aku bersyukur dengan nikmat yang diberikanNYA..
Pengalaman dulu mengajar aku erti syukur..
Sekurang-kurangnya aku reti nak buat kerja secara 'manual'..

Bila teringatkan kenangan dulu..
Tiba-tiba teringin nak makan ubi kayu cicah gula dan kelapa..
Sedapnya..
Eh!Ubi kayu..
Apa kena-mengena dengan entry hari ni..?


StatusHati: Perasaan sayang tu takkan pergi..


5 comments:

PeRdU cINta said...

sedap tu ubi kayu makan dengan kelapa dan gula....aduhai...

Aziela said...

Makan time hujan..dgn kopi o panas...perghh

paridah said...

ramai bibik yg membantu kerja rumah bagusnya...mkn ubi kayu jgn lupa kongsi dgn bibik ai...

Azian Elias said...

Last time ada kat IG i tgk diarang goreng dan salutkan dengan sambal.. cam sedap je..

Mummydearie said...

Sekurang-kurangnya ada kaitan dengan tajuk. Hahaha!

Ubi rebus cicah dengan kelapa+gula sedapnya alahai. Pendekata kalau sebut ubi ni, cicah apa pun jadi sedap!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...