Followers Remaja Purba

Friday, December 4, 2015

Cer bawak Al-Quran ke Sekolah..


Kisah minggu lepas..

Aku dah pesan banyak kali dah..!
Jangan bawak barang selain dari buku sekolah pergi sekolah..!
Bila aku tanya.. teragak-agak jawab..
Aku dah boleh agak dah cuma aku ambil sikap tunggu dan lihat..
Seharian aku biarkan dia..
Bila hati dah mula hilang sabar.. tak fikir apa dah..
Malam tu, dak Kakak ku  paksa tunjukkan mana rumah budak yang ambil buku tu..
Kalau nak tunggu bukak sekolah balik silap-silap buku tu dah lunyai, tak pun hilang, tak pun tak mengaku ada pinjam buku tu.. silap-silap dak Kakak pun terus lupa pasal buku..


Hadiah hari lahir dak Kakak dari mak sedara dia..


Kerana buku ni aku sanggup redah pergi rumah kawan dak Kakak..
Nasib baik jugak dak Kakak tahu rumahnya..
Lagi bernasib baik buku tu ada dan bertambah nasib baik budak tu minta maaf dekat dak Kakak..


Perbualan dalam group family MIL..



StatusHati: Bila sekali membebel.. berdarah telinga mendengarnya..


3 comments:

Amanda Suria said...

SA yang baca ni pun macam nak berdarah hidung...hehehehe

saniah ibrahim said...

Dak kakak tu baikhati sebab suka pinjamkan buku pada kawan.
Tapi memang sayang kalau hadiah pemberian seseorang tak dipulangkan .

Mummydearie said...

Kes pinjam pandai tapi pulang tak pandailah ni. Budak-budak kononnya nak berkongsilah. Tapi yalah, hadiah haruslah kita simpan buat kenangan.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...