Followers Remaja Purba

Wednesday, December 30, 2015

Atok Asam Pedas Sungai Sembilang di Jeram, Kuala Selangor


Atok Asam Pedas..
Lama dah aku tak makan dekat sini..
Kali terakhir aku makan di sini waktu menghadiri kenduri kahwin member sekolah dulu di SINI..



Kedai Atok Asam Pedas ni di tepi selekoh berdekatan dengan Pasar Nelayan Sungai Sembilang, Jeram..



Di sinilah kami selepas penat melayan kerenah anak-anak di SINI..


Set lengkap Asam Pedas..


Asam Pedas Pari dan Cencaru menjadi pilihan tekak gedikku..


Tapai pulut.. aku siap tapau lagi..


Pemandangan dari hadapan kedai..
Aku makan di sebelah tepi kedai tu dekat deretan kereta tu..
dekat bawah pokok.. nyaman je rasa..
Blogger Kakcik Seroja, DaddyZiyyad dan Bujal juga pernah makan di sini..


Pemandangan depan sikit dari kedai Atok Asam Pedas..


Jumpa Pasar Nelayan ni, jumpalah kedai Atok Asam Pedas tu..



StatusHati: Better regret something you did, instead of something you don't even try. At least, you know the answer..



14 comments:

Nurzakiah Hanum said...

wow nampak sedap

Kakzakie Purvit said...

Ikan fresh dari hasil nelayan di sebelah terus masuk belanga
Asam pedas satu dish 'mesti' buat keluarga kakak:)

SuzieLAWAti said...

alohhh.... balik sg haji dorani tak lalu sini kita lalu latar....

bebila boleh lah terjah jugak nnti ...:)

eima said...

nampak menarik lah .... pemandang tu pun besh

Sanisah eeiyss said...

salam perkenalan~ is folo di 887 na (^___^)v

paridah said...

NK CUBA CARI JUGA TEMPAT ASAM PEDAS NI KALAU KE JERAM BILA2...

Raihanah Ahmad said...

sedap tu

che mid said...

Masuk simpang yang mana ni kalau dari Meru? Nak pegi nak pegi nak pegiiiiii..

Falsya said...

akakkkkkkk..;(

norhidana miswan said...

smpai 2 jns ikan dia amik yek.... msti sedap tuh

nmpak nyaman je bwh pokok dkt ngn sungai lg...

Puan Kutu said...

cantik pulak permandangan nelayan tu..asam pedasnya tu mesti sedap kan air tangan org kmpg ni biasanya mesti mabeles

skuterlady said...

sedapnya tengok asam pedas tu!

kakyon said...

baru tadi ky pergi makan..memang terbaik asam pedas..sampai hirup kuahnya..

Mummydearie said...

Aduh! Bila tengok best mengomen tetiba datang kerja! Lupa pulak dah komen ke belum!

Macam bestlah tempat ni. Rasa-rasa macam nak juga cuba kalau HD rajinlah nak membawa ke sini. Ada pasar nelayan lagi tu, mesti banyak boleh beli ikan segar.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...