Followers Remaja Purba

Tuesday, December 29, 2015

Restoran Steamboat baru..?


Kambing bakar in d house..
Ditambah pulak set steamboat homemade..
Kita makan dekat ruang tamu je.
Malas nak buat sesi pembakaran terbuka depan rumah.
Sambil makan sambil hadap tv sambil chit chat with family..
Tak payah pergi kedai.. jimat banyak.. juga selesa.


Set steamboat sup biasa dan tomyam..

Kambing bakar in d house..


Dalam takut dalam risau berat badan naik, makan tetap bertambah..
FIL sampai geleng kepala tengok aku makan sesaje..
Entah kenapa, balik kampung kali ni aku seolah-olah balas dendam dengan makan apa yang aku suka.. takde pantang macam biasa..
'Makanlah lagi.. nanti besar macam gambar yang abang send hari tu..' Hubby pulak menyakatku..


StatusHati: Setia.. Perkataan yang senang untuk disebut tapi sukar untuk dilaksanakan..



13 comments:

idzwa kamaruddin said...

halohhalohhaloh...sedap nyer kamben!!

paridah said...

makanlah selagi berselera ai...jgn xtahu ada masanya kita akan langsung xberselera utk mkn xtau kenapa.

Farah nur hazirah Zahorin said...

kambing tuuuu... memang meleleh air liur...

Ann Ishak said...

mesti meriah seronok makan bakar celup ramai2 ni

Kakzakie Purvit said...

Kalau dah depan mata dgn aroma menusuk hidung mana boleh tahan haha..

Nurzakiah Hanum said...

kena terjah nie

Fyda Noh said...

Sekali sekala kita enjoyyy.. Kalau makan ramai2 tak sedar dah makan banyak..sedar2 tak mengah sebab perut buncit

Naz said...

menyelerakan

insan marhaen said...

setia menuntut pengorbanan yang bukan sedikit. kekadang pengorbanan itu bukan sahaja tidak diraikan, malah dikesampingkan!

eima said...

steamboat kat rumah pun sodap .... kan kan

Falsya said...

steamboat kat umah lg layan kan kak..hehe

kakyon said...

steam bot masak sendiri lagi menyelerakan..

Mummydearie said...

Kalau dah makanan semua sedap-sedap dan menepati citarasa, susah jugalah nak mengawal nafsu makan. Sekali aje, hari ni aje, lepas tu sambunglah diet. Ahah, bab itulah yang selalunya menjadikan misi tanpa sengaja gagal ^_^

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...