Followers Remaja Purba

Thursday, April 30, 2015

Kan aku dah kata .. aku takkan lepaskan..!!



Bila ada manis pasti ada pahit dalam hidup kita..
Bila ada gembira pasti ada sedih dalam hidup kita..
Bila ada cinta.. tak mustahil boleh terputus di tengah jalan..
Sejauh mana kita menghargai..
Sejauh mana kita mampu menerima..
Sejauh mana kita mampu mengatasi masalah tersebut..

Bukan aku yang memulakan..
Bukan aku yang mengakhirkan..
Bukan itu yang aku pinta..
Bukan itu jalan penyelesaiannya..


Jangan disebabkan kesusahan dan kesakitan hari ini..
Kita lupa kenikmatan yang diberi selama ini..
Sakit juga merupakan anugerah dariNYA..
Petanda DIA menyayangi diri kita..


Sabar..
Kuatkan semangat..
Jangan mudah putus asa..
Teruskan berusaha..



psstt: Aku rasa pasti kau takkan lupa "walau apa yang terjadi.. aku takkan lepaskan kau..!!"



9 comments:

  1. Sakit jg anugerah dr Allah..sakit jga akan membuatkan kita lebih tabah.. apapun moga kita semua makin tabah dlm hidup & sentiasa redha

    ReplyDelete
  2. kadang2 ade orang tak paham.....

    tak pernah nak bersyukur pon... :(
    sebalik nya mencari kesalahan di balik kan pada orang laen...

    dia lupa yang Allah beri peringatan pada dia sebab Allah sayang dia.... Allah nak dia berubah kepada yang lebih baik.. Wallahualam..

    ReplyDelete
  3. bersabar ya ai..sentiasa ada hikmah disebalik berlakunya sesuatu.

    ReplyDelete
  4. fitrah kehidupan ada pasang surutnya
    :-))...

    ReplyDelete
  5. ayat akak kdang dana tak paham... dalam betul maksudnyer yek...

    apa pun... dana doakan yg terbaik bt akak

    ReplyDelete
  6. Salam. Hee moga senantisa besabar.

    ReplyDelete
  7. Err....tak bermaksud utk aku (pembaca) kan?

    ReplyDelete
  8. yang sabar iya hehe orang sabar di sayang alloh :)

    ReplyDelete
  9. Assalam aiza,
    kalo hak kita
    pertahankan hingga kehujungnya gitew

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...