Followers Remaja Purba

Tuesday, April 7, 2015

Tenangkan diri.. Muhasabah diri.. Istiqamahlah..



Bila berbicara dari hati ke hati..
Kita mampu memperoleh ketenangan dari kekusutan yang melanda hati..
Kita ni manusia.. tak sesempurna mana..
Kita rasa kita dah bagus.. tapi ada lagi yang lebih bagus..
Kita rasa kita dah hebat.. tapi ada lagi yang lebih hebat..
Bukan senang kita nak puaskan hati semua orang walaupun niat kita baik..
Sekiranya tidak melampaui batas.. takde salahnya..









Kadangkala Allah sengaja beri kita rasa sunyi dan keseorangan walaupun ada insan di sekeliling kita.. Allah rindu nak dengar kita menangis, mengadu dan bersujud kepadaNYA..




psstt: Tenangkan diri.. Muhasabah diri.. Istiqamahlah..



6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

betul sgt2

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam aiza,
tu la
iols ni dalam bulan lepas dekat 3 kali jugak la kena serangan kesepian a.k.a moody
eran jugaks
ghasernya takda apa2 masalah
tapi ati dok menglbau libu
mola la nak carik pasai ngan hubby he3 :P

iryanty ahamad said...

insyallah...terima kasih atas ingatan.. :-))
alhamdulilah yan selalu muhasabah diri

Puan Kutu said...

zikir penenang jiwa..basahkan bibir dengan zikir Insyaalah beroleh ketenangan

Mummydearie said...

Betul tu, Aiza. Serta-merta hati jadi tenang bila berzikir dan mengingati-Nya.

Kira Sakura said...

moga dipermudah kak. moga hati akak menjadi tenang. ingat kalau rasa nak nanges. nanges la sungguh2 walau kadang tanpa sebab. tapi percayalah lepas tu mesti hati jadi tenang sikit. kira dah pernah buat :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...