Followers Remaja Purba

Tuesday, April 14, 2015

Rakyat digalakkan bertani, kurangkan perbelanjaan harian..


Memula isu GST..
Menambah perisa lagi isu KWSP..
Disuruh pulak berjimat dengan memasak..
Dalam pada tu elaun YB dinaikkan..
La ni nak suruh bercucuk tanam pulak..???


Oh!YB..
Bila masa nak bercucuk tanamnya YB oii..
Weekdays dah cukup penat berhadapan dengan kesesakan jalanraya baik mahupun petang..
YB takpelah..
Pergi berhantar.. balik berjemput..
Sampai rumah bersilat pulak nak siapkan rutin harian..
Melayan kerenah anak-anak yang memerlukan perhatian..
YB takpelah..
Balik semua dah terhidang depan mata..

Weekends pulak masa untuk berehat bersama keluarga..
Kalau bercucuk tanam bila masa nak rehatnya.. walau kerja tersebut menyihatkan badan tapi..
Aku tak cukup tenaga rasanya nak bercucuk tanam..
Lainlah kalau aku ada tukang kebun, pembantu rumah..
Kuarahkan je dorang buat kerja..

Apa yang YB tau..
Setakat bagi cadangan..??
Boleh menyelesaikan masalah ke..?
Nak beli kelengkapan untuk tujuan tersebut kena GST.. biji benihnya lagi..??
Apa YB tak bagi cadangan tu sebelum GST hari tu..?
Senang nak prepare keperluannya..



psstt: Dua tiga hari ni mood aku rasa nak marah orang je..



9 comments:

Ummiarissa Mahdi said...

Nak komen lebih-lebih pun takut sekarang ni.Kang kena tangkap...hehehe...

uncle gedek said...

Cocok mata diorang baru tahu..!!!!

mama leen said...

bertani la sangatttttttttttttttttt...

Ratu Hatiku said...

Btol2...setuju sgt...ckp sng dorang nie..yg hadap kita..hmmm

JR said...

YB-YB kita tu duduk atas kayangan dalam dunia mereka sendiri. Jika mereka turun ke bumi baru mereka tau apa sebenarnya di bawah...

norey said...

Dalam hati Allah je la tahu...YB punya cadangan dan komen pun...alahaii....

dorsett pink said...

saya setuju sangat2 dengan aiza... apa yang pak menteri tahu.. semuanya terhidang depan mata, ada driver, ada orang gaji, ade pengasuh anak.. kite ni kite lah orang gaji, kite la pengasuh anak, kite la driver.. semuanya kite.. entah mana lagi masa yang lopong nak bercucuk tanam.. masa yang ada sekarang ni pun dah tak cukup dah.. huhu..

yb oh yb... otak cetek (patutlah jadi menteri, senang nak kaya)

Mar Mansor said...

gitulah...rakyat disuruh berjimat..diorang elaun naik, gaji naik,..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam aiza,
laaaaaaaaaaaa
YB mana pulak ni
ish3
macam2 la YB la ni noooooooooooooo
semua pakai kepala lutut bila bercakap :P

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...