Followers Remaja Purba

Friday, April 17, 2015

Apa kau ingat highway ni jalan masuk kampung ke..?!


Perghhh..
Pagi ni menguji kesabaran aku sungguh..

Dari susur Subang menghala ke Federal Highway..
Tukar lane tanpa bagi signal.. Oklah.. aku boleh sabar lagi..
Lepas tu dok ter brek.. brek..
Oklah.. aku sabar lagi.. walau tanganku dah standby nak bagi 'high beam' pada dia..
Aku dah boleh agak, mesti dia tengah layan handphone..
Memang bertabahlah aku sekejap..
Masuk je Federal Higway.. tukar lane.. oklah.. tak jumpa dah dia..
Tup-tup muncul balik depan aku..
Wah.. makin menjadi kau ye..
Kau boleh pandu slow.. apa kau ingat highway ni jalan masuk kampung ke..?!
Aku bagi 'high beam' berkali-kali..
Tapi dalam marah tu, aku masih boleh bersabar dari menekan hon pada dia..


Perghh..!!
Memang kau sengaja menduga kesabaran aku kan..
Kau boleh selamba bodoh layan handphone waktu kemuncak tadi..

Cik abang..
Ni aku nak pesan..
Lain kali kalau nak layan handphone sambil memandu, meh aku ajar macam mana..
Tak payah nak terkial-kial sambil memandu.. ter brek.. brek.. sambil hadap handphone..
Menyusahkan orang lain.. menambah dosa orang lain dok maki manja dekat kau..

 

psstt: Kalau aku dapat dia tadi.. memang aku sekolahkan dia cukup-cukup..



11 comments:

  1. Assalam aiza,
    he3
    iols pun hangen kalo ghoper itu :P

    ReplyDelete
  2. memang anginlah kalau mcm tu gayanya

    ReplyDelete
  3. hangin hangin juga tapi dalam masa yang sama kena berhati-hati, lebih lagi kita perempuan,.sebab orang sekarang ni tidak dapat diduga perangai mereka..
    banyak berita yang menggemparkan kan

    ReplyDelete
  4. Kakak dah selalu jumpa yg macam ini. Memang menagih kesabaran kita yg dibelakangnya..

    ReplyDelete
  5. uhuhu..mmg blh mendatangkan marah mcmni... tp tulah sikap segelintir pemandu kat Malaysia nie... bwk kete ikut undang2 sendiri mcm jln tu dia yg pya...

    ReplyDelete
  6. orang macam ni banyak..mmg menguji kesabaran

    ReplyDelete
  7. Fuhh...memang hangin klu jumpa org mcm ni.. betul2 buat hilang sabar...

    ReplyDelete
  8. salam jumaat...hmm yg penting utamakn keselamatn diri...

    ReplyDelete
  9. orang mcm ni la yg tak pasal2 buat kita dapat dosa kering.. hampeh tul.

    ReplyDelete
  10. Selalu kena macam ni kalau kita nak cepat. Lagi kita nak cepat, lagilah ada je makhluk tak berilmu yang fikir keluarga dia ada pacak nama kat jalan tu!

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...