Followers Remaja Purba

Saturday, February 21, 2015

Akhirnya aku menyerah kalah..


Kelmarin..
Tidurku hanya 1 jam..

Semalam..
Tidurku hanya 4 jam..
Memang ting tong rasa kepala..

Malam tadi..
Tekak terasa mual.. serba tak selesa jadinya..
Mike India Golf Romeo Alpha India November..

Walau dah makan ubat tapi rasa sakit tetap tak berkurangan..
Akhirnya..
Pukul 11:30 malam tadi.. aku menyerah kalah..

Doctor: Do you want an injection..?
Aku: No Doc.. that would be my last choice..

Ingatkan anak-anak je yang takut kena suntik..
Mak Budak lagi teruk gediknya..

Selesai mendapatkan rawatan di klinik.. balik rumah terus makan ubat yang diberikan oleh doctor..
Salah satu ubat yang diberikan boleh menyebabkan mengantuk..
Bila makan.. dengan harapan dapat tidur lena memandangkan dah dua hari aku tak cukup tidur..

Tapi..
Nak jadikan cerita..
Aku langsung tak boleh tidur gara-gara pedih ulu hati..
Padan muka.. degil.. tak nak dengar cakap..
Ubat tu semua kena makan selepas makan tapi aku selamba redah gitu je..

Kemuncaknya..
Dekat subuh pagi tadi..
Kukejutkan hubby temankan aku makan..

Menu pilihan: Tosei dan nasi goreng kampung..


Alhamdulillah dapatlah legakan sekejap rasa laparku ini..
Mak mertua dah cakap.. 'tak payah diet sangatlah.. makan je..'
Ketika entry ni di publish.. pedih perut dan ulu hati masih belum hilang..
Selera makan turut berkurangan..




psstt: Izinkan hamba beradu barang seketika..



8 comments:

adrianna syaz said...

Gastrik ka akk?mmg kna jaga mkn ni.,,lama x snggah sini :).nmpk tosei tu sdpa ja.hehe

kehidupan sihat said...

semoga sihat kembali :)

salam perkenalan kak & jemput ke blog nana

aishah nin said...

Kalau gastrik memang pedih perut n ulu hati sis.. take care ye sis :)

ewanthology said...

semoga kembali sihat seperti sediakala..nak diet boleh tapi jangan sampai membahayakan kesihatan.

azieazah said...

Dasat sungguh penangan migrain ni kan? Anyway have a good rest. Jangan degil lagi tau...

Kakzakie said...

Ingatkan tak cukup tidur sebab CNY mercun dentam-dentum..

Hari ini dah sembuhlah harapnya..

Ummialyaanas said...

rehat cukup kak..sakit gak pedih ulu hati tu..
*salamkenal*

eika_jps said...

semoga kembali sihat....tak yah diet bagai...ikut mcm suami eika cakap...tak yah kurus sbb tak best peluk klu dah mcm bantai peluk takda kekabu...hehehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...