Followers Remaja Purba

Tuesday, February 3, 2015

Nak kata aku terlampau sibuk, tak jugak..


Hari ni cuti umum bagi mereka yang menyambut Hari Thaipusam..

Takde rasa nak bawa anak-anak berjalan hari ni pun memandangkan aku memerlukan rehat yang mencukupi bagi mendapatkan kembali tenaga yang hilang..
Baru nak rasa kasihan pada diri sendiri..
Tak cukup rehat, kurang tidur sejak Jumaat malam lepas..
Nak kata aku terlampau sibuk, tak jugak..
Rutin harian berjalan seperti biasa..

Dak Kakak, dak Adik lepas sarapan tadi terus main kat luar..
Ramai pulak budak-budak main dekat lorong rumah aku pagi ni..

Dak Nuha, pantang ada yang ajak keluar.. Laju je mengikut..
Biasa yang datang amik dak Angah atau dak Alang..

Sudahnya sunyi sekejap rumah..
Ini yang Mak Budak amik peluang update blog sekejap dan cuba singgah teratak kengkawan..
Dalam tak cukup rehat, sempat lagi singgah sini..



psstt: Jangan pernah jauh dariku kerana diriku memerlukanmu..



9 comments:

Najib Ariyan said...

Salam...

saya bukanlah pandai sangat dalam agama tapi ada satu amalan yang bagus untuk diamalkan bertujuan untuk mengekalkan kesegaran badan untuk kerja2 keesokkan hari nya yg dikenali dengan Zikir Fatimah... sangat mudah...

sebelum tidur baca lah subhanallah 33 kali, Alhamdullilah 33 kali dan Allahuakbar 33 kali...

cuba baca di sini untuk lebih terang dan jelas

http://kamalmustafa.com/amal-zikir-fatimah-untuk-elak-penat-badan.html

Nizam.Ariff said...

Sharing yg bagus dari Najib...

Amanda Suria said...

Salam dear...
sometimes we need our own sweet times alone kan...xde rasa nak keluar pegi mana2..xde rasa nak berjimba...duduk rumah lagi best...at least kita tenang...

TiranaAduka said...

Salam.....

Nice Sharing....

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui smlm pun takde buat apa sgt...

Pha Is said...

saya skrg ni cuti x cuti sama je.. hehehe..

hainom OKje said...

Yg duk rumah ni pun berkejar nak blogwalking apatah lagi yg bekerja mcm awak Aiza

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Saya ni takut nak lepaskan anak main kat luar. Sebab macam2 kes jenayah sekarang ni kan..

Mummydearie said...

Kadang-kadang ada banyak masa tapi kita rasa macam tak cukup masa. Kena sesekali ada 'me time' barulah bersemangat sikit nak menjalani rutin harian ni.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...