Followers Remaja Purba

Tuesday, February 10, 2015

Bila anak tak sihat, ibunya yang panik lebih


Kisah malam tadi..
Kemuncaknya malam tadi suhu badan dak Adik naik balik..
Dua kali aku mandikan dia dan paksa dia makan ubat..
Menangis dia takmo.. tapi lepas pujuk ala-ala diktator makan jugak ubat tu akhirnya..

Baring atas sofa tunggu babah balik..
Babah balik baru nak makan..
Siang tu aku suap, sikit je dia makan..


Kisah hari ni..
Pagi tadi dah pesan pada pengasuh..
Kalau dak Adik tak larat, biar je dia rehat kat rumah.. tak payah pergi sekolah..
Dak Kakak semakin baik berbanding kelmarin.. Alhamdulillah..
Bila anak-anak jarang sakit.. sekali dorang meragam tak sihat, ibunya yang panik lebih..


Pagi tadi..
Luarbiasa sesak jalanraya..
Dari rumah ---> NKVE ---> Susur Subang Jaya ---> Federal Highway ---> menuju ke pejabat..
Mengambil masa hampir satu jam 50 minit..
Hampir menyamai masa nak balik kampung di Selatan.. huhuhu..

Tambah pulak mood: Mike Echo Romeo Alpha Juliet Uniform Kilo..
Lagilah rasa stress luarbiasa pagi tadi..
Moga balik kerja nanti takdelah sesak macam pagi tadi..



psstt: Sekian, berita tertunda malam dan pagi tadi..



14 comments:

Mummydearie said...

Budak-budak kalau tak sihat, memang kita yang panik lebih. Anak-anak saya jarang demam tapi kalau demam memang lepak habis, makan hari juga nak sihat semula.

Moga jalan tak jem teruk ya petang ni :)

Kakzakie said...

Sekarang ni waktu anak-anak balik sekolah panas bukan main itu anak-anak mudah kena demam. Walau naik kenderaan pun membayang terasa berbanding kita kerja duduk dlm aircond.

Nurzakiah Hanum said...

kena lebih perhatian kan

Ibu Lala said...

Sama la. Anak sy pun demam last week.

idzwa kamaruddin said...

laaa merajuk lagi ke

lieyalatif said...

musim kot kan...anak2 lieya pun baru baik demam masing2....dayyan laa paling teruk suhu sampai 38.6...dah le die ni kalo demam tak mo minum air lagi lambat laa suhu nak turun....

hope anak2 getting better dan ceria kembali....kelam kabut rutin harian kalo anak tak sihatkan...

kehidupan sihat said...

semoga anak2 akk kembali sihat :)

Kira Sakura said...

uwais dah berapa hari on off batuk sesema. ummi abi pun on off jugak batuk sesema demam huuuu

get well soon dak adik

pada "dak" ibu jangan merajuk2 dah hihihihi

norhidana miswan said...

mmg musim tuh bdk2 tak sihat ngn cuaca lak panas gini... akak chill rilex2 je

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Semoga cepat sembuh ye dak kakak.. memang risau bila anak2 demam ni aiza.. cepat sangat panik nya..

JR said...

Saya paling takut bila budak2 bawah 5 tahun demam, takut mereka kena sawan. Sebab anak sulung saya dulu pernah kena sawan yg membuat seluruh keluarga panik (pernah cerita dalam satu entri saya mengenainya..)

eima said...

get well soon adik ... la kesiannya sampai tak lalu mkn .... mmg ibu yg selalu panik kan risau lebh ...

Aziela said...

Yer la Ai, memang musim demam anak2 sekarang ni.

dorsett pink said...

Musim demam sekarang.. ramai baby demam

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...