Followers Remaja Purba

Monday, April 7, 2014

Bila anak tak sihat, bawalah berjumpa dengan doktor..





Merengek nak berdukung je dia..


  • Ingatkan rasa tak sedap badan yang aku alami disebabkan berjaga malam jaga dak Nuha.. tapi rupanya-rupanya itulah permulaan demam buat aku dan juga dak Nuha..
  • Kemuncaknya hari ni aku dok rumah temankan dak Nuha..
  • Suhu badan dia pun agak tinggi..
  • Sebagai langkah berjaga-jaga aku kerap mandikan dan basahkan kepala dia..
  • Baru tadi aku balik dari klinik.. nak pergi sebelah pagi takut tak sempat nak masak untuk dak Kakak dengan dak Adik..



  • Sebelum jumpa doktor boleh gelak main-main lagi..
  • Tapi bila staff doktor panggil masuk bilik, dia tarik tangan aku ajak balik.. huhuhu..




Gara-gara keledek ni..


Jari tangan kanan aku tersepit dekat pintu cikputih.. Sengal dan kebas sekejap..





psstt: Percubaan kali pertama agak berjaya tapi nak cuba lagi sekali malam nanti.. harap-harap menjadilah usaha murni nak buah kuih menggunakan keledek tu..


last psstt: dak Nuha penakut makan ubat tapi ku paksa jua dia makan.. paksa manja gitu..





9 comments:

UmmuAidan-Arissa said...

Demam jugak yer dak disana, samalah ngan dak2 disini..kesian mak budakpun demam gak yer..semoga semuanya cepat sembuh...
nak buat che mek molek ker keledek tuh?

norhidana miswan said...

moga akak ngn dak nuha cpt sihat yek, keadaan cuaca skrg nih mmg boleh bt kite tak sihat kan...

Nurzakiah Hanum said...

betul2 tue

Acik Erna said...

Semoga ibu dan anak cepat sembuh

Jay Ar said...

Masa anak2 saya masih kecik2 dulu paling takut bila anak2 demam kerana anak sulung pernah terkancing gigi sebab suhu badan terlalu panas....

Petak Bunga said...

budak kecil selalulah sakit2..
mak sakit tak pe..dia ckp..budak nangis je..

Rizziela said...

sekarang anak x sihat kena terus bawa g hospital..risau...mcm2 ada penyakit sekarang ni

Deq's Qienz said...

sian la..mg cepat sembuh ya l :)

Khai♥Rin : anies said...

syafakallah...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...