Followers Remaja Purba

Thursday, April 10, 2014

Orang tua-tua kan dah pesan.. 'Jangan dijolok sarang tebuan'



Kau tak rasa apa yang aku rasa, jadi jangan nak jatuh hukum sesuka hati kau..
Kau nak cakap apalagi suka hati kau..
Kau nak maki.. kau nak kutuk pun suka hati kau..
Sampai masa aku sendiri akan uruskan..
Tak payah kau nak ajar aku..
Bukan aku nak kurang ajar tapi kau yang provok aku dari awal supaya nampak aku yang kurang ajar..





Aku ingatkan aku sorang je yang kena.. rupa-rupanya adik aku pun turut kena tempiasnya..
Ok.. suka aku ingatkan.. apa yang berlaku selepas ni jangan salahkan aku sebab aku tak pernah usik malah sentuh hal peribadi kau..
Aku tak pernah ganggu-gugat hidup kau sekeluarga.. kenapalah kau cuba nak buat onar pada kami..?
Jangan ingat aku berdiam diri macam ni aku takkan ambil sebarang tindakan..
Sabar.. bagi hati aku sejuk dulu.. sebab aku percaya kau pasti takkan suka kalau aku cari kau dalam keadaan aku tengah marah macam ni..

Kau dah silap percaturanlah kali ni..
Orang tua-tua kan dah pesan
"Jangan dijolok sarang tebuan.." Kau macam tak nak fikir pulak apa kesan akibat dari perbuatan kau tu..


Sampai masa.. kau pasti akan dapat satu pengajaran berguna dari aku dan adik aku..





psstt: Ya!Allah.. kau berikanlah aku kekuatan dan kesabaran dalam menangani masalah ini..





15 comments:

UmmuAidan-Arissa said...

semoga sabar yer dengan kerenah orang gini..bertindaklah sewajarnya

Petak Bunga said...

kenapa ni?

walau apa pun minta diberi kesabaran.

Umi Qi said...

Ya Allah...serius berderau darah baca...moga Allah permudahkan ye urusan dear

HijrahKuKeranaMu said...

SAbar yerrr,,,,

Kakzakie said...

Istikharah dik sebelum bertindak moga laluan mudah dpt dilalui. Banyakkan sabar dan istighfar..

Kakak doakan moga tak ada yg buruk terjadi..

Nurzakiah Hanum said...

TUE LA DIA

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Sabar banyak2 aiza.. kata imam syafie. Orang yg paling kuat ialah orang yg dpt menahan nafsu amarahnya..
Istigfar byk2 ye aiza ;)

t.a.t.a said...

So I guess you and your adik adalah the sarang tebuan, ye?

Tihara said...

banyakkan istighfar sebanyak2 nya, insha Allah orang tu akan menyesal jika dia bersalah..saya pernah berdepan orang macam ni cuma mungkin situasi yang berbeza

Aziela said...

Wah Ai...marah betul. Sabar dik..sabar. Istighfar banyak2... Baca ayat Kursi dan bergantung dengan maksud ayat tu sepenuhnya. Insya Allah, kita mohon yang terbaik.

Panggil balik tebuan masuk sarang yer, Ai...

Kesuma Angsana said...

bykkan sabar yer... moga2 semuanya dapat diselesaikn dgn baik !

Kesuma Angsana said...

bykkan sabar yer... moga2 semuanya dapat diselesaikn dgn baik !

Kesuma Angsana said...

bykkan sabar yer... moga2 semuanya dapat diselesaikn dgn baik !

HeNRieTTa JoSe said...

akk banyakkan bersabar yea....

amirah said...

bykkan sabar ai...jgn dilayan sgt org mcm ni..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...