Followers Remaja Purba

Tuesday, April 22, 2014

Petua nak perangkan rambut cara dak Kakak..



Kisah dak Kakak..
Ketika dalam perjalanan mengambil babah dia kat tempat kerja Jumaat lepas..

K: Ibu.. cikgu kat sekolah bagitahu, kalau sesiapa yang warnakan rambut nanti cikgu potong pendek rambut.. Kakak tak warnakan rambut..
I: Kenapa.. cikgu ada check rambut kakak ke..?
K: Takdelah tapi cikgu cakap macam tu..


dak Kakak jadi risau bila cikgu cakap macam tu sebab rambut dia bukanlah hitam berkilat tapi perang sikit.. sikit jelah..tapi kalau tengok dari jauh, warnanya tetap nampak hitam..


K: Ibu.. warna rambut kakak memang dari kecil warna perang kan ibu..
Aku iyakan je..

K: Ibu.. rambut kakak memang macam ni kan..?
I: a'ah.. kenapa kakak..?
K: Nanti bila cikgu tanya, senanglah kakak nak jawab..


Bila tengok dia dah senyap, aku pun teruskan pemanduan..
TAPI.. tiba-tiba aku dengar dia mengomel sendirian..


K: Rambut kakak ni jadi perang sebab banyak berjemur main kat tengah panas.. sebab tu jadi perang.. kalau nak rambut perang kenalah main kat tengah panas..

Part ni aku rasa nak tergelak.. macam mana boleh terlintas agaknya dalam kepada dia..


I: Kakak.. mana boleh berjemur main kat tengah panas boleh perangkan rambut.. tu hitamkan kulit bolehlah kakak.. kalau nak perangkan rambut kena ada pewarna rambut baru boleh tukar warna rambut..
K: oooo..




psstt: Kalau sesiapa nak perangkan rambut bolehlah ikut petua dak Kakak ni.. tapi jangan salahkan aku kalau lain yang nak, lain pulak yang dapat.. kihkihkih..



22 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

Hehehe....xnak la dak kakak....untie rietta nie cepat sunburn...

Nurzakiah Hanum said...

GOOD MONING :)

Petak Bunga said...

msa kecil2..rambut kita pun perang, jenis halus dan jarang.. kita fikir pasal suka makan cekedis, konon makanan x berkhasiat..haha

Cik Puan Rara said...

hahahaha adoi kakak kakak! hehehe.bijak nya.jgn berjemur taw kakak,kang trus hitam.xomei dh nt.

t.a.t.a said...

berjemur tengah panas, rambut perang, kulit gelap pun jugak yang oi. hahaha.

Kakzakie said...

Kita dak kakak ni jalan juga minda dia berfikir macam mana rambut dia jadi perang..

LydSunshine said...

Rasa macam betul kot teori dak kakak ni. Main tengah panas bleh tukar rambut jadi perang. Dulu mcm penah jugak mak cakap. Tak tau le ye ke tak.

Knor said...

bagus juga idea dia...tak membazir duit...nak beli inai bagai..

tgok aje rambut indon tu,berpanas kerja kontrak..rambut pun perang...ehehh

Al Kisah said...

kakak.. air karat boleh perangkan rambut tak? hehe

:: idzwa :: said...

kekeke..kami anak beranak semua rambut perang original :D

JunAina said...

Ada je idea dia kan...

Anak akak lelaki cikgu disiplin siap warning minggu depan tak mau tengok dah rambut keperangan dia tu. Bila bagitau asli cikgu tak percaya. Haihhhh...mak jugak kena selesaikan pi sekolah. Cukur jelah cikgu esok tumbuh rambut perang lagi cukur lagiiii...grrrrr...

Jay Ar said...

Kebanyakan anak2 saya masa kecik berambut perang. Yang pompuan bongsu tu yang paling perang dengan kerinting lagi. Satu hari balik tadika sampai dia nangis kerana kawan-kawan kata dia dye rambut. Tapi bila dah usia masuk 10 tahun warna perang semakin kurang, sekarang bila dah Tingkatan 3 perang tinggal dalam 5% saja.....

QasehnyaRania said...

betapa risaunnya kakak ye.siap kan jawapn sblum ditannya cikgu.

hihi.nk tergelak je cara kakak mengomel tu

Kira Sakura said...

sama la kita kak. rambut sy mama kata masa kecik perang yg rmbut omputih tue. siap kerinting megi lagi. bila nak sikat. nangesssss

Daddy Ziyyad said...

Suruh cikgu dia diri tengah panas kalau cikgu dia potong rambot dak Kakak ! hahaha

PearlVelvet SueQys said...

mmg kalau kat skool abis cikgu selak nk tgk rambut ni

Mar Mansor said...

oooo petua yang bagus tu akak oi..he3
cantik orang rambut perang ni kan

azlia said...

singgah jap baca petua..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.aizamia3 ..
hihi.. kakak, cik cma dulu pernah buat versi kakak tu.. jagankan perang.. dgn wanrna kulit sekali bertukau :p

norhidana miswan said...

hahahah nk wat camne kan kakak, mmg dh perang semulajadi kan... lawo apa heheheh

Mrs Velentine said...

hahaha..kakak2 lucu juga....

adi88 said...

Sampai skrg 28tahun dah rmbut sy msih perang..mcm2 pgalaman dr skolah bnyak kali tuka skolah bnyak kali org dok tnye...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...