Followers Remaja Purba

Thursday, November 12, 2015

Akal tak mengajar fikiran untuk membenci..


Dalam hidup ini..
Aku lebih sayangkan diri aku sendiri..

Kenapa..?
Macam mana aku nak sayang orang lain kalau diri sendiri pun aku tak sayang.. aku tak jaga.. aku tak hargai.. Bila kita sayang diri kita sendiri, itu bermakna kita menghargai apa yang DIA dah kurniakan kepada kita. Lepas tu barulah senang kita nak menyayangi orang yang disekeliling kita..
#CintaDepanMata


Bukalah mata hati..
Bukan semua kita dapat seperti mudahnya memetik jari..
Kadang kita dah usaha tapi jauh dari jangkauan..
Dan..
Kerana kau.. ku masih di sini..

Aku tak mampu untuk menyah usir dari hati.
Akal tak mengajar fikiran untuk membenci..
Sekali rasa sayang diucap..
Selamanya menjadi kesayangan mata hati..
Terasa..
Betapa jauh kuterbawa lukisan hatimu..



StatusHati: Romeo Echo Alpha Lima Lima Yankee Mike India Sierra Sierra Yankee Oscar Uniform


17 comments:

Rizziela said...

Betul

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Mendalam maksud tu Aiza..

Kan ada hadis berkata..
Mula-mula sedekah hendaklah pada diri sendri dulu..
Maka perlulah kita menyayangi diri kita dahulu..

Mizz Aiza said...

Betul tu.. Kena sayangi diri kita sendiri terlebih dahulu..

ohpanduan panduan said...

Sayangi diri dan keluarga. Berhaarap dan berdoa pada Allah semoga dimudahkan urusan akak.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sayangi diri. Semoga ursan akak dipermudahkan.

Jobdirumah Buat Duit said...

Semoga dimudahkan urusan akak sekeluarga. Sayangi diri.

Zaza Abdul Latif said...

bermadah mak budak pagi ni..
tapi betul apa yang dikatakan.. sayangi diri sendiri, paling important, biar jagi seorang yang pentingkan diri sendiri supaya kita tak sakit hati kemudian hari.. hahaha

Yana Libra said...

setuju! :)

paridah said...

wajib sayangi diri tu...

norhidana miswan said...

btl kak... sayangi diri sndiri sblum sayangkan yg lain2...

tp kadang ntry akak sgt puitis smpai dana tak paham heheheh nk cari makna

Falsya said...

deep sgttttt..

pst psttt...miss u toooooo!..;)

Cikgu Norazimah said...

Salam mesra dear. Jemput join giveaway CN ye :http://www.cekgunorazimah.com/2015/10/giveaway-cinta-by-cn.html

Diana Rashid said...

setuju..kalau diri sendiri tak sayang ,tak jaga cemana nak sayang dan jaga orang lain..

eima said...

paling penting sygi diri sendri dahulu

tiga lalat said...

salam jumat cik kak aizamia tuu., ;p

idzwa kamaruddin said...

sayangi lah diri anda.

Mummydearie said...

Kena sayangi diri sendiri dulu barulah boleh menyayangi orang lain. Kalau diri sendiri tak mampu disayangi, macamana nak tunjukkan kasih-sayang pada orang lain...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...