Followers Remaja Purba

Wednesday, November 11, 2015

Tutorial mengupas telur by dak Nuha..



Kisah dak Nuha..

'Ibu.. nak tolong boleh..?' dalam nada pelatnya..
Bila dia tengok aku sibuk kupas telur rebus di dapur..
Akal dia nak makan sebenarnya..

'Tak payahlah.. telur ni panas lagi.. Nuha tunggu ibu kupaskan..'
'Alah.. bolehlah ibu.. sekali je..' Bab merengek memujuk bagilah dekat dia..
'Ha.. yelah.. kejap..'
 
 
Kali pertama dak Nuha kupas telur rebus sendiri..


'Ibu.. camane nak kupas telur ni ibu..'
Aku ajar dia macam mana nak kupas telur rebus tapi dijawabnya..
'Kalau ketuk nanti pecahlah telur ni ibu..'
Mesti dia ingat telur tu belum masak..
'Nuha ketuk je telur tu.. kalau tak ketuk macam mana Nuha nak makan..'


Demi sebiji telur.. gigih dak Nuha mengupasnya..



Maafkan aku kengkawan semua..
Aku akan sibuk bermula hari ni sehingga hari Selasa depan..
Lagi dekat tarikhnya.. lagi aku sibuk..
Aku menyepi bukan kerana sibuk tapi kerana sesuatu..
Akan update mengenai sesuatu itu pada minggu hadapan..


StatusHati: Senyuman mudah diukir walau dalam kesakitan..



14 comments:

Falsya said...

geram je tgk jari yg tgh mengupas telo tuh..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Pandai Nuha kupas telur. Nanti boleh makan sikit-sikitkan..

Jobdirumah Buat Duit said...

Semoga dimudahkan urusan akak. Tak apa, nanti ada masa update lagi.
Sedapnya telur Nuha kupas.

OhPanduan said...

Pandai Nuha tolong Ibu.

Mardiah Diana said...

Salam singgah sini sis....bagus ni sis mengajar kanak² cara nak mengupas telur rebus...Diana kalau telur rebus lepas siap rebus rendam dalam air sejuk selama 3minit or 5minit baru kupas...hihi

tiga lalat said...

status hati tuu bila nak updet bagi jelas kristal clear jugak ye ibuu., hehe2

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Pandai dak nuha mengupas telur tu Aiza..
Elok ajer .. licin bulatnya..

idzwa kamaruddin said...

wahhh rajin rajin ;)

Zaza Abdul Latif said...

rajin menolong ibu kat dapur ya.. rajin sepah ke rajin mengemas? hihihi

Anonymous said...

telur rebus kegemaran anak2

raihanah said...

kegemaran anak2 ni telor rebus

uncle gedek said...

Lagi senang dari kupas soalan SMP...

:D

Dr Singa said...

jangan makan telor banyak sangat Nuha!
kentut busuk!!
:))

Mummydearie said...

Berjaya juga akhirnya Dak Nuha mengupas telur. Lepas ni boleh belajar perkara lain pulak ya, Nuha ^_^

Anak bujang saya tengah sibuk belajar lipat spender sendiri. Kelam kabut saya dibuatnya. Kalau kita betulkan, melalak tak bagi. Terus laju-laju lepas lipat dia simpan dalam almarinya takut kita buka lipatan semula!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...