Followers Remaja Purba

Thursday, November 5, 2015

What RM17 Can Buy



KUALA LUMPUR: Syarikat rokok British American Tobacco Malaysia telah menaikkan kesemua harga rokok di bawah jenamanya, berkuatkuasa semalam 4 November 2015.

Menurut Pengarah Urusan BAT Malaysia, Stefano Clini dalam satu kenyataan Selasa kenaikan harga rokok ini mengambil kira jumlah yang dibenarkan oleh kenaikan cukai eksais dan kesannya terhadap Cukai Barang dan  Perkhidmatan (GST) serta tekanan kos syarikat.

Maklumat dari SINI..



Muka depan The Star hari ini..


Letaklah harga tinggi mana pun, tetap akan ada pembeli..
Tapi dengan RM17..
Belanja anak-anak makan lagi bagus..
Perut kenyang.. anak-anak suka.. ibu gembira..
Tak semput dada..


StatusHati: Aku sayang diri aku lebih dari aku sayangkan dirimu..



17 comments:

Malinda said...

Ya Allah rm17 hengget harga rokok sekarang....mahalnye harga asap sekarang ye nasib baik la suami akak dah benti merokok...

Nizam.Ariff said...

Comparing to nasi lemak, telur, ayam goreng is shifting health risk.
Elok compare dgn tol, petrol (dah ada), gst dll....hehe

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Tu dia. RM17. Boleh makan satu sekeluarga sarapan pagi macam ni.

Jobdirumah Buat Duit said...

Tu dia. dah naik dah. tapi rasanya ramai lagi yang akan meneruskan usaha bakar duit ini.

OhPanduan said...

Bagi mereka yang perokok tegar. RM17 tak ada apa. Tengok nanti ramai juga yang beli.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Betul aiza..
Kalau satu hari sekotak RM17.. sebulan dah RM510 tu..
Kumpul duit tu pergi menunaikan Haji lagi bagus kan :D

Kakzakie said...

Ala... kalau dah ketagih tu mahal macam mana pun tetap dibelinya.
Sanggup tak makan janji dpt rokok.

Nasib baik bapak dan hubby kakak tak merokok.

Rizziela said...

kalau si lelaki tau nilai RM17 tu... tktnya nanti... semua perbelanjaan lain disekat...sebab nak beli rokok..so budget utk rokok up..yg lain kena cut

PeRdU cINta said...

17 ringgit..ermmm..tapi ada juga yang tetap membeli..

tiga lalat said...

wak isapbende lainla makk ., nyotnyot2 ;B

paridah said...

nampaknya kena elak berbelanja yg bukan keperluan hidup..

Diana Rashid said...

kan??letak la harga tinggi cemana pun dia beli jugak kalau dah ketagih..

Zaza Abdul Latif said...

setuju.. RM17 tu boleh dapat snack plate KFC kot.. hihihi

Mrs. A said...

Boleh beli ayam sekor, masak untuk sekeluarga Mrs. A

norhidana miswan said...

alah kak letak rm50 sekali pun kalu dh mmg perokok tegar diaorg beli jgk.... nsblah edy mmg tak merokok jd tak risau lah dia membakar duit...

SalbiahM said...

sebab diorang tahu ada permintaan la diorang naikkn harga.kutip cukai berjuta, duit tu gi mana?rakyat sesak jugak

Mummydearie said...

Kalau dibandingkan macam ni, memang patutlah berhenti merokok. Tapi dah namanya perokok tegar, harga rokok mahal macamana sekalipun tetap juga itu yang dicari dahulu. Perut kosong takpa janji ketagih merokok tu diselesaikan dulu!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...