Followers Remaja Purba

Sunday, November 29, 2015

Avatar dan Aliff Ba Ta


Kisah dak Adik:

Kebetulan ada kenduri berkhatan anak-anak di tapak taman permainan taman perumahan aku..
Dak Adik pulak mencari alasan nak keluar rumah..
Aku letakkan syarat.. pukul 9:30 malam mesti balik rumah..
Siap pakai jam tangan sebelum keluar rumah..
Nak beli jiwa akulah tu..
Punyalah dia seronok dekat luar pukul 11:30 malam baru balik..
'Cuba tengok jam tangan Adik baru pukul 9:30 ye..?'
'Taklah.. dah pukul 11:30..' takut-takut dia menjawab.

Tak tunggu lama..
Macam peluru bushmaster dak Adik kena bebel dengan aku..
Sebagai hukuman.. masuk bilik tidur, tak boleh tengok Avatar.
Dak Adik protes jugak tapi hukuman tetap hukuman!
Biar lebih beringat lain kali.


Kisah dak Kakak dan dak Nuha:

'Ibu.. boleh tak Kakak tidur pukul satu malam ni..?
'Kenapa..?' Sengaja aku bertanya..
'Kakak nak tengok cite Avatar..'
'Nuha pun sama nak tengok Alif Ba Ta..' dak Nuha menyampuk sama..

Siap nyanyi Aliff Ba Ta lagi..
Tersenyum aku mendengarnya..
Avatar dah bertukar nama menjadi Aliff Ba Ta..
Nasib baiklah dia tak menangis nak tengok jugak Aliff Ba Ta..

Aku..?
Sementara ada ruang, mohler habiskan baca Novel Tuan Anas Mikael..



StatusHati: Pintu keselamatan mimpiku hampir dicerobohi..


8 comments:

paridah said...

PANDAI DAK NUHA MENCUIT HATI MAMANYA....

najwa zahid said...

novel ke tu? byk yg best

EZAN IDMA said...

comelnye ur daughter mintak izin nk tidur lewat hehe

HeNRieTTa JoSe said...

Aliff Baa Ta yea...hehehe...cute je bdk bdk...skank nie wasau klu bdk bdk kuar malam, walau dalam kawasan taman perumahan...

nini said...

Ehem ehem nak tengok alif ba ta....hihi

Kira Sakura said...

hahhahaha Alif Ba Ta pun ALif Ba Ta lah nuhaaaaaaa

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Kalau anak teman la... tak boleh tido lewat malam... tak boleh keluar malam-malam... No way...

Mummydearie said...

Serius ni ... Si Dak Nuha tu betul ke nak tengok Alif Ba Ta atau Avatar tu jadi gitu sebutannya?

Comel aje budak-budak macam ni. Manalah kita boleh nak hangat hati lama-lama sangat dengan merekakan ^_^

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...