Followers Remaja Purba

Thursday, August 27, 2015

Udara tak segar dan berbau asap..


Isnin lepas..
Bila sesekali bercuti rehat dan menguruskan dak Kakak dan dak Adik ke sekolah..
Suasana pagi..
Agak berkabus..
Tinggal di kawasan kampung memberi kelebihan dengan udara yang lebih segar..


Suhu sejuk di waktu pagi..
Jogging pun best macam ni..


Tapi..
Tidak kelmarin..
Tidak semalam..
Mahupun hari ni..

Jerebu kembali melanda..
Susah hati bila anak-anak terpaksa berhadapan keadaan ini di sekolah..
Pagi tadi, udara tak sesegar Isnin lepas..
Berbau asap..


StatusHati: Mengapa jadi begini..?



19 comments:

norhidana miswan said...

bestnyer tgk jln dr umah akak tuh... hijau je...

jerebu dh mula melanda, tp sebab dana pun ddk memerap kt opis je mmg tak pasan kejerebuan tuh...

Kayu Manis said...

yelah smlm ada sikit2..sblh ptg hujan..oklahkan...

Ann Ishak said...

rasanya dari isnin till today, KeeL jerebu kuat

Kakzakie said...

Biasa kalau jerebu sebab tak ada hujan
Nanti kalau hujan turun kuranglah sikit..
JB ni hari-hari hujan jadi tak ada jerebu.

Malinda said...

akak ni kalau nak di ikutkan duduk kat kawasan kampong2 gak tapi takde dah jalan pemandangan pokok2 camni...semak banyak....hahaha...udara sekarang memang tak menentu kadang2 akak ingat kan kabus rupenye asap T__T

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

lia ummiirfan said...

betul tu.. jerebuuuu.. mulalah rasa sesak nafas.. huhu..

5 keistimewaan Multivitamin

Falsya said...

kalau pagi2 nmpk nyaman sgt kawasan umah akak nie..tp bile malam mesti gelap..hehe

eima said...

tetiba je jerebu .... sakit tekak tak sudah2 ni haaa lama dah ...
nasib baik la dok telan SR Vitac shaklee ..tahan la jugak antibodi ni

idzwa kamaruddin said...

alahaiiii syok nyer hidup tanpa asap!

Sue Bee said...

sama jugak keadaan kat sini. nama je kampung, tapi jerebu tak dpt hilang dicelah2 hutan.

aRz MoHa said...

kampung di mana ni. di kampung memang best. tenang ja. tambah lak kalau ada sungai atau air terjun perghhhhh

Dunia Zumal said...

Moga hujan datang melenyapkan jerebu yang melanda...

paridah said...

SESEKALI LANGIT BERJEREBU TANDA KEMAJUAN KITA TU...

iryanty ahamad said...

sejak jerebu melanda ..yan kurangkan aktiviti luar....:-))

kisah earty said...

tengah jerebu kan skrg..jage diri ey..,
;)

kisah earty said...

tengah jerebu kan skrg..jage diri ey..,
;)

ruslanafiq said...

lagi bahaya kalau anak yang ada asma

Ibu Lala said...

Patut la anak anak x sihat skrg ni. Batuk batuk dan batuk. Pulak tu suka sgt minum ais

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...