Followers Remaja Purba

Wednesday, August 26, 2015

Menerima tempahan makanan di SUK Shah Alam..


Sambungan dari SINI..

Tiada perancangan sebenarnya untuk aku bercuti rehat selepas kenduri tersebut.
Namun, bila kulihat keadaan persekitaran luar dan dalam rumah sendiri..
eemm.. sesuatu perlu dilakukan..
Berkebetulan dengan chef hubby ada tempahan makanan di SUK Shah Alam..
Jadi.. kita cuti jelah ye..

Alhamdulillah..
Urusan di Shah Alam berjalan dengan baik, walau agak kelam-kabut pada awalnya..
Takpe.. percubaan pertama..
Moga akan ada sesuatu yang baik menanti di hadapan..
InsyaAllah..

Nasi putih.. Ayam goreng berempah.. Terung goreng berlada.. buah dan air..
Manakala nenas masak lemak ikan masin tiada dalam gambar..
Ayam goreng berempah.. superb.. aku suka.. ekekeke..




Selesai urusan di Shah Alam..
Sesi mengemas stor dan dapur di rumah dilakukan..
Memandangkan dah lebih setahun tiada sesi pengasingan dan pembuangan barangan dilakukan, kali ni aku ambil pendekatan dengan 'mengeluarkan' barang yang dah lama tak digunakan..
Ada juga yang aku bagi pada jiran sebelah..
Bila dah selesai.. barulah 'sedap mata memandang..'

Cuma hubby rimas dengan barangan 'tupperware' aku yang banyak tu..
'Beli.. lepas tu tak guna buat apa.. membazir je..'
Dah berkali-kali berazam..
Tak nak beli dah barangan 'tupperware' tapi masih gedik membelinya..
Lepas ni.. kena cekalkan hati.. jangan mudah tergoda.. hokey..

Bagus juga sesekali buat sesi pembersihan ni..
Kalau tak.. tersadai berhabuklah barang-barang tersebut..
 


StatusHati: Awak.. I never find another lover more precious than you..


24 comments:

Fazleyatul Aini said...

terung berlada tu feveret !

ArELeEz said...

keje2 p'bersihan cenggini mmg perlukn azam yg tinggi. klu x, akan asik b'tangguh je. macam leez. hu3..

Nurzakiah Hanum said...

great

Puan Wawa said...

Bestnye makan2.. Singgah pagi kak..")

Semoga terus menambah tempahan akak..")

HeNRieTTa JoSe said...

terung goreng sambal...sedapnye....hr tu cr di mydin xde...sedikit kecewa....hehehe....tupperware?rietta pown suka...

lia ummiirfan said...

mak aihhh.. sedapnyaaaa... terus terliur.. hihi..

che mid said...

Boleh bantu clearkan barangan tupperware tu dengan sedekah kat kawan-kawan he he..hantar sini satu kotak!!

nohas said...

Tupperware - alah membeli, menang memakai...tahan lama..

eima said...

wahhh pas ni boleh buka katering la... kan kan ....
hebat tu

norhidana miswan said...

tgk menu tuh mmg menyelerakan... simple lg sedap kan kak... bestnyer akak ada hubby blh msk gini...

hehehe dana bab ngemas2 mmg fail, brg tupperware kt umah pun dh mcm apa... asik bertambah je tak kurang2

Malinda said...

ayam berempah makan panas2 memang terangkat...kalau tupperware tu nak di buang campak2 le sampai melaka ni hah....kahkahkah...akak tak penah beli tupperware selalu dapat free dari tempat keje cik boss je...sapa yg dah terjebak tu memang susah nak berhentikan sebab cantiknye kadang tu bewarna warni....

iryanty ahamad said...

yan paling suka rrah ayam berempah...terasa dah kat tekak
:-))

Kakzakie said...

En hubby tu kena ada pembantu tetap sebab catering dia semakin diperlukan. Lama-lama kakak rasa isteri dia kena berhenti kerja. Masa itu dah betul-betul mantap..

Kayu Manis said...

knor pantang tgok terung..suka nnor..

Ibu Lala said...

Kalau nak clearkan tupperware tu jgn lupa pos kat sy sikit. Sy pun beli jugak tpware ni tp x guna. Penuh lemari do. Kalau nasi ayam hubby ambik tempahan tak?

aizamia3 said...

Ibu Lala..
Kalau nak buat tempahan nasi ayam pun boleh.. ;)
Chef hubby boleh je buat.. ;)

Mirabeads azi said...

bestnye

hainom OKje said...

Terung tu mmg faveret.Lama tak makan. Dah katanya superb ayam goreng tu, tak mau share resepi ke.....
Untung ada hubby terer masak ni, agak agak kita malas, dia boleh masak

elly khalid said...

wahh,,alhamdulillah... pandai Aiza masak..,,,moga terus berjaya ...
elly dah follow... #867

kakyon said...

terong pun feveret akak. kalau masak sambal atau goreng berlada tak heran dah lauk ayam..

Abam Kie said...

as salam. kalau rajin masak mcm ni pasti suami puan akan syg sokmo. abam kie follow sini, ye?

Aisya Ahamad said...

Kalau dah namanya perempuan bab beli barang ni takleh nak kata apa la. Hehehe

aRz MoHa said...

semoga dimurahkan rezeki. done follow blog ni

Dunia Zumal said...

Sedap2 belaka...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...