Followers Remaja Purba

Sunday, January 17, 2016

'Wah.. hebatlah acik main..'


Kisah petang semalam..

Dongak ke langit..
Nampak gelap..
Nak jogging..? Mood tak sampai..
Tengok dak Adik bola keseorangan..
Tetiba rasa nak kacau..
Dari sepak sekali dua.. dak Adik heret ke masa tambahan..
Mainlah dua beranak depan rumah..
Anak jiran tegur ' wah.. hebatlah acik main..'
Dia tak tengok lagi aku main dalam gelanggang macam mana..
Memang janam.. janam.. jahanam jadinya..

Hari ni dak Adik nak repeat balik..
'Ibu nanti kita main lagi ek..'
'Tengoklah kalau ibu rajin..'
'Alah ibu.. bolehlah..'

Nampak tak.. dipujuk diayatnya aku..
Macam takde geng nak diajaknya main..
Siap pesan mintak aku belikan bola baru..
Dulu aku pernah belikan bola tapi budak-budak lain yang conquer..
Kesian dak Adik tak dapat main..
Sampai pecah bola tu dorang buat..
Sebab tu aku malas nak belikan dah..
Mainlah dak Adik guna bola mainan dak Nuha..
Nantilah dik.. ibu beli yang lain..
Beli yang murah-murah je..
Kalau jahanam pun takdelah rasa sakit hati sangat..


StatusHati: Tiada lain selain rindu.. terlalu rindu..




5 comments:

Malinda said...

wah! akak bole bayang cara mesti ko gelecek bola dik....kikiki...main bola dengan anak2 camtu pon mesti bole keluar peluh...akak ni je yg asyik duduk setempat je mana badan tak mengembang...adussss

norhidana miswan said...

adik tu tak tau ke akak mmg teror main bola? itulah kan kak... belikan bola utk anak kite mmg blh main kongsi2 tp kalau bdk2 yg main tak reti nk jaga bola tuh ssh jgk... di buat mcm bola tuh deme punya sampai anak kite tak dpt main... sian jgk

Yana Libra said...

hehe..kelakar plak baca ...beli yg murah2 je la kan..budak2..huhu

Mummydearie said...

Wah, 'Acik' main bolasepak ke apa ni? Kalau setakat bola tampar ke, bola jaring ke (takkan Dak Adik ajak main bola jaringkan..) kita taulah awak memang masterkan ^_^

Kira Sakura said...

ibu ku bff bola ku lah jadinya lepas ni hihihihi

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...