Followers Remaja Purba

Wednesday, January 27, 2016

Kaulah Penyelamat..





Kalau tak kerana kau.. hp ku pasti melayang kat tengah jalan..
Orang letak hp ATAS dashboard DALAM kereta..
Tapi aku p letak hp TEPI cermin LUAR kereta..
Kereta dah gerak lebih 200m baru perasan hp tu dekat luar..
Itupun sebab hp tu 'bergerak' sikit..
Nasib baik tak jatuh mungkin sebab cover hp tu getah..
Tu yang elok 'melekat' erat TEPI cermin tu..
KAULAH PENYELAMAT..
Tak nak aku bayangkan kalau hp tu jatuh dan aku sendiri yang langgar..
Pengajaran: Buatlah lagi.. untung-untung boleh dapat hp baru.. wakakaka..


StatusHati: Esok.. hari penting..? Apakah..?


19 comments:

Aziela said...

Hahaha...Adam punya fon pun pernah melekat atas kereta pakcik dia. Dah berpuluh km...mujur ada lagi...hehehe

Kakzakie Purvit said...

Itu dikatakan masih bernasib baik
Tak ada rezeki nak beli baru:)

Kakcik Nur said...

Masih rezeki Ina sebenarnya... :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Hihihi penyelamat duit utk tidak HP baru tu aiza..
Kekadang boleh jadi peringatan utk kita juga jgn dok leka aje kan..

Nurzakiah Hanum said...

nasib baik selamat

idzwa kamaruddin said...

ala ni kire rezeki tak baik la nie..kalau rezeki baik dpt dah hp baru..kuikuikkui~

Yana Libra said...

nasib baik ade penyelamat tu..

Lea Ismail said...

alhamdulillah.masih rezeki tuan punya hp ni...

paridah said...

kdg2 kita ni mmg pelupa sgt..msh ada rezeki berhp lama tu.

norhidana miswan said...

nsb baik kan,.... tp takpe kalu kene langgar pun ngn diri sendiri puas hati hehhehehe

eima said...

masih ade rezeki .... bahaya nye cam tu .....

Malinda said...

kalau dah memang tertulis masih rezeki utk adik inshaa Allah mesti ada punye la...alhamdulillah nasib baik tak jatuh ye...

amirah said...

hahaha...ai...saya pun baru aje jadi..hp atas bumbung kereta..sekali belok..terjatuh ke cermin depan..leganya lah tak terjatuh..kalo tak habis laaa...esoknya pulak tertinggal kunci rumah atas tu jugakkkk...sampai ke nursery anak...hahaha...asben kata mujur mama tak tertinggal anak pulak atas bumbung kereta..haha

Mummydearie said...

Kalau tidak, dah tentu-tentu dapat selfie dengan handphone baru! Takpalah, jodoh dengan handphone yang ada ni masih panjang; masih sayang menyayangikan :)

insan marhaen said...

keberkatan rezeki agaknya...

mama ka0ri said...

en.hubby kita punya phone dh takziah..

tertinggal phone atas bumbung keta..then dia sendiri langgar..speechless la..huhu..

athime said...

Salam singgah! bapa ath selalu tertingal hp atas bumbung/bonet kereta... sampai location baru tersedar ada hp atas tuu.. XD

anis abdullah said...

kalau hilang susah bab nombor2 telefon kot..erk kalau orang keji akses gambar dan jadi kes macam arja lee lagilaa...

sal ya said...

trend betul la cover hp ni sekarang. tp sy tak pakai cover pun. malaih...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...