Followers Remaja Purba

Monday, January 11, 2016

Dak Nuha jatuh tangga..!


Kisah petang semalam..

Dak Nuha jatuh tangga..
Berguling dari atas ke bawah..
Meraung dia.. sebab takut pun ye.. terkejut pun ye..
Syukur aku sempat sambut walau dalam hati takutnya hanya DIA yang tahu..

Dulu aku pernah jatuh dekat tangga yang sama masa dalam pantang dak Kakak..
Nasib baik elok berbengkung tapi malam tu menahan sakit aku dibuatnya..
Sakit wooo.. dalam pantang pulak tu..
Dahlah aku ada sejarah sakit pinggang sebelum tu, kesannya sampai kini aku terasa..

Ni kena pula pada dak Nuha..
Syukur Alhamdulillah.. dak Nuha takde apa-apa..
Lagipun keadaan dak Nuha jatuh 'smooth' je..
Bukan terhempas dari atas ke bawah..
Nauzubillahiminzalik..


Masa dak Nuha jatuh tu.. sempat lagi aku cari kat mana my FIL..
'Abah mana.. abah mana..?'
Memasing tarik nafas lega bila abah tak nampak secara langsung masa tu..
Takut wooo.. kena marah..
Abah tak garang tapi kalau sekali abah 'tegur'.. sampai ke lubuk hati paling dalam rasanya..


Berkebetulan ada majlis bertandang di rumah FIL petang semalam..
Itu yang dak Nuha ikut dak Kakak naik ke atas.. bosan takde kawan katanya..

Alhamdulillah.. dak Nuha selamat.. syukur sangat-sangat..




StatusHati: 'Ada sedikit penambahbaikan melalui standard and procedure..'


19 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

MasyaAllah ..
Alhamdulillah aiza tiada apa2 kat Nuha tu..
Kena hati2 lepas ni Aiza..

Kakzakie Purvit said...

Nasib baik tak jadi apa
Memanglah kalau abahnya nampak marah.

saniah ibrahim said...

Alhamdulillah nasib baik tak apa2 ,kesian dak Nuha...yalah kadang budak2 ni sakit nya tak seberapa tapi trauma nya tu yang buat dia menangis...

Nurzakiah Hanum said...

ya allah nasib x de apa2

Falsya said...

alhamdulillah xde ape2 serious..sedangkan anak jatuh katil pun dh berderau darah inikan pulak tangga..Allahuakbar!..

akak, falsya pun sama mcm akak..kalau ape2 jadik kat qisya kan, takut je atok ngan nenek nmpk..mau kene bebel..sedangkan qisya kene gigit nyamuk pun kemain bising atok nenek..hehehe

idzwa kamaruddin said...

fuhhh kene marah dgn abah yang paling mendebarkan tuh!!

Suria lekatlekit said...

Jatuh tangga.. berderau darah mak nak Ooi.. kalau saya anak tergelecek sikit pun darah dah turun sampai ke kaki

norhidana miswan said...

dh cek kt klinik ke kak? alhamdulillah la klau betul tkde apa2... risau kalu bdk jatuh kan....

Yana Libra said...

bahayanye..nasib baik xde pape..

paridah said...

kesian dak nuha jatuh tangga...sakit n terkejut tu...kak pun pernah jatuh tergolek dari tangga kat surau lagi...kalut2 sgt nk balik dh tersilap langkah. lain kali kena hati2 nuha ya.

Malinda said...

syukur la dak nuha tak ape2 dik...tinggi ke tangganye seriau pulak akak dok pikir...lebih hati2 ye lepas ni...bukan dak nuha je mak kepada dak nuha pon kene hati2 gak

Anonymous said...

La kesiannya..
Cpt sembuh ye dik nuha..

abuikhwan said...

Assalamualaikum,
Entry ini mengingatkan sesuatu, jatuh tangga, hmm...entah berapa kali masa budak-budak dulu. Mudah-mudahan Nuha tidak apa-apa dan baik...

Rizziela said...

Alalal..siannyer

lieyalatif said...

allahuakbar...tekjut bace...lagi2 bile bygkan tu...mujur takde ape yg serius...seriau kan tgk budak2 manjat tangga ni...takut jadi bende2 gini lee sebenarnyer....

JR said...

Nasib baik Allah lindungi Nuha dari sebarang mara bahaya....

seraa rose said...

Ya Allah jatuh berguling2 tu.. sy yg jatuh 2,3 anak tangga terjelepuk pun dh sengal2..

Mummydearie said...

MasyaAllah! Jatuh tangga rupanya dia! Syukurlah takda apa-apa. Mesti terkejut si Dak Nuha. Nasib baik tak demam. Selalunya kalau kita-kita ni time jatuh tu tak terasa sakit. Lepas tu ahah, segala bahagian badan tak terangkat rasanya!

aRz MoHa said...

innalilahi wainnailaihirajiun...musibah, ujian dan dugaan...semoga tiada apa-apa...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...