Followers Remaja Purba

Monday, January 4, 2016

Status terkini Mak Budak a.k.a Remaja Purba


Status terkini..

Mak Budak a.k.a Remaja Purba tiba-tiba tak sihat..
Pelik.. sebab pagi tadi ok je..
Keadaan yang sama berlaku waktu malam nak masuk tahun baru lepas.. juga selang sehari selepas itu..

Hubby cakap..
'Ni.. yang bongsu ni teruk betul alahannya..'
Huhuhu.. kite demam biasa jelah.. janganlah takutkan kite..


Kugagahkan diri menguruskan urusan persekolahan dak Kakak dengan dak Adik..
Hubby pulak..
'Dorang bukan kecik lagi nak berteman sampai dalam kawasan sekolah..'
Dan memang ye pun..
Dak Adik siap tak bagi aku keluar dari kereta lagi..
Cukup sampai depan pintu sekolah..
'Ibu kan tak sihat..'
Itu je alasan dak Adik..


Dak Nuha..?
Ketika org sibuk nak ke sekolah..
'Ibu.....' mula dah tangisannya..
'Ibu nak hantar kakak dgn adik kejap pergi sekolah..'
'Nak ikut ibu..'
Cepat mandi.. siap..

Lepas dah hantar dak Kakak dengan dak Adik ke sekolah..
'Ibu kata nak pergi kerja..'
'Ibu cutilah hari ni..'
'Jomlah g office ibu.. ibu balik tukarlah baju..'
Seingat aku takde janji nak bawa dak Nuha ke office.. cuma pesan bangun awal..
Kesian dia.. pakai lawa-lawa pagi tadi, sudahnya dok kat rumah teman aku masak..


StatusHati: Tak larat..


6 comments:

syira yaya said...

semoga cepat sembuh ya! :)

norhidana miswan said...

ingatkan betul2 pembawaaan kak....

yelah dak kakak n dak adik dh beso, segan mama nyer nk teman bagai heheh...
gws ye kak...

Yana Libra said...

dah cek ke positif ke negatif? huhu

PeRdU cINta said...

Moga segera pulih kesihatan ya...

Malinda said...

moga cepat sembuh dik...mana tau dik memang ada rezeki dak nuha nak dapat adik baru...kuikuikui....larikkkkk :p

Mummydearie said...

Biasalah tu emak nak pitam masa nak naik sekolah ni. Seriau tau anak-anak naik sekolah :)

Saya pun batalkan aje niat nak berdiri depan kelas anak tahun ni. Malu pulak anak saya nanti, bukan kecil lagi; dah masuk Tahun 4. Takpalah, kita touch n go depan pintu pagar sekolah ajelah!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...