Followers Remaja Purba

Monday, January 18, 2016

SEBAB KITA INI MANUSIA..


Ramai orang boleh sebut SABAR..
Tapi bila kena pada diri sendiri, dia pun tak boleh nak tahan sabar..
Ramai orang boleh NASIHATKAN orang tentang redha tapi..
Bila diri sendiri yang kena.. dia sendiri pun tak reti nak redha..
SEBAB KITA INI MANUSIA..
Adakalanya kita pandai berkata-kata sampai kita pun banyak kali lupa..
#SumberFBDatukWiraDr.MaznahHamid


Tak ada sesuatu yang terjadi di dalam dunia ni secara kebetulan..
Kecuali DIA mengkehendakinya..
Mesti ada sebab-musabab mengapa ia terjadi..
Sesungguhnya ada rahmat disebalik setiap kejadian..


StatusHati: Apa pun yang terjadi, aku akan ikut kata hati..



11 comments:

Rizziela said...

setuju

Yana Libra said...

betul tu..

Kakzakie Purvit said...

Sebab itu bukan mudah nak seiringkan hati dgn minda kita
Mulut boleh kata ye aku sabar tapi hati bagaimana?

norhidana miswan said...

betul kak.... kite kadang ckp semua tu nk sedapkan hati org yg sedang menghadapi ujian tuh...

teringat masa dana di uji ngn tahu aiyan ada vsd, org blh kata sabar2 redho2... tp cuba mereka di tempat kita, bkn mudah utk sabar n redho

idzwa kamaruddin said...

kan..paling tak sabar biler org asyik cakap sabar lah sabar lah..

Falsya said...

Betul sesgt kak..

paridah said...

SBB KITA MANUSIA BIASA YG BERUSAHA MENJADI SEMPURNA...

SYANI said...

Sebab kita hanya merancang tuhan yang menentukan.. Sabar & redha dengan ketentuanNya

Malinda said...

gitu la selalunye dik...

Mummydearie said...

Menasihati dengan kata-kata tu mudah tapi bila berlaku pada diri sendiri, barulah kita tahu langit tu tinggi ke rendah. Apa yang penting, diri kita kena belajar banyak perkara tentang hidup. Hidupkan tak selalunya indah ^_^

Kira Sakura said...

kan kak. kadang bila kita jadi pakar motivasi(kejap) orang lain mesti boleh termotivasi dengan kita. tapi bila kena diri sendiri adehhhhhhhhh

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...