Followers Remaja Purba

Monday, January 25, 2016

Kisah 'rumah' tong sampah



Kisah pagi tadi..

'aik.. anak aku lupa ke nak tutup balik 'rumah' tong sampah depan rumah ni..' Ok.. bersangka baik.. mungkin dia dah tutup tapi tersalah selak kot.. tu yang terbukak balik..

TAPI..
Nak dijadikan cerita..
Sambil menyapu depan rumah, sambil dengar kicauan burung.. aaahhh.. tenang dan damai rasanya..
Tup tup.. tengah menyapu, datang pulak anak2 ni tolong bukak pintu rumah sampah aku yang aku dah tutup tadi.. ntah apa yang dicarik..

Hai.. nak kena ni..

'Dah takde keje dah ke bukak tong sampah rumah orang.. ? Terkejut dorang, mesti tak perasankan aku..
'Dah bukak tak reti tutup balik dah kenapa..' Macam mana nak tutup kalau aku dah sergah awal2.
'Dah takde tempat lain nak main dah ke..?' Terkebil2 dorang..
'Pergi main tempat lain.. kang satu taman dengar suara acik kang..'

Pagi2 dengan tak sengaja aku dah jadi detektive Conan.. bukan takat tu je.. pakej dengan bebel2 lagi aku bagi..

Sekarang aku dah tau sape punya kerja..
Kalau ada yang terasa tu mohon terasa..


#StatusHati: Kalau Hulk ada ni, mahu dia amik aku jadi partner dia..


6 comments:

Malinda said...

kikiki...sambil menyapu sambil menyiasat kekdahnye dik ^_^

JR said...

Sabo..sabo..sabo, adat berjiran begitulah, ada yg peduli ada yg tak peduli...

Mummydearie said...

Kah3x. Garangnya 'acik'. Kalau kena sergah, memanglah takut tapi tak takut nak datang lagi dan lagi. Nak tengok 'acik' marah ^_^

Kira Sakura said...

silap masa la dioranggggg kihkihkih

Yana Libra said...

sapenye keje tu?

Rizziela said...

samalah mcm kat rumah sy.. penutup tong sampah pun merata diaorang buang..dah jadi 1 keje kita nak mencari...lg satu paip air.. suka2 budak2 ni main tutup buka..kadang2 air x ada.. dah kelam kabut..ingatkan kena potong..rupanya..diaorang p tutup mainnyer

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...