Followers Remaja Purba

Saturday, November 8, 2014

Sesekali Mak Budak tunjuk skill..



Petang ni balik kampung MIL.. esok ada kenduri kahwin di rumah jiran MIL..
Aku tak sibuk mana nanti tapi agak melampau kalau aku sibuk layan teratak Mak Budak ni kan.. jadi kena offline bagi memberi laluan kenduri tersebut..

DAN hari ni aku cuba lari dari kisah biasa yang aku selalu paparkan.. Sesekali Mak Budak tunjuk skill bercerita..


 
Ar: Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti.. Tunjukkan di mana ruang hati untuknya yang masih belum kau huni.. Hahaha..
Mb: Sejak bila layan jiwang ni.. Apa barang.. ngeh2..
Ar: Tu bukan jiwang.. test kepantasan menaip pepagi ni.. hahaha.. takde maknanya nak jiwang-jiwang..
Mb: Awak bz ke.. tengok ada je masa menaip kat sini..
Ar: Tadi ler.. Ni dah boleh goyang badan.. Pertanyaan tu macam menuding jari pada diri sendiri je..
Mb: Ai baru dapat goyang kaki.. goyang badan belum lagi.. ai tak bz.. kalau bz offline terus..
Ar: Awak jangan goyang badan.. nanti earthquake.. hehehe..
Mb: Itulah.. Dahlah dok bangunan tak berapa tinggi.. bangunan pulak takde sistem sokongan gempa..
Ar: Sokongan boleh jadi penahan bangunan tu.. ok le.. kerja berat sikit..
Mb: Dah tak boleh angkat berat.. injured..
Ar: Pinggang apesal.. pernah jatuh ke..?
Mb: Rasanya takde pulak cerita sakit apa pun.. Pegawai penyiasat ni agak bagus dilapangan..
Ar: Pengkaji purba.. Dulu.. hari-hari kan duduk kat lapangan terbang.. nak buat macam mana..
Mb: Purbalah sangat.. tang mana purbanya..
Ar: Ideology.. trilogy belum lagi..
Mb: Seksilogy.. hehehe..
Ar: Gulp.. gulp.. tang bibir kot yang seksilogi tu.. hahaha..
Mb: Oh My..
Ar: Oh My English..

-----

kan dah cakap.. "you are mind.. no matter what will happen.."




psstt: Kita sama-sama muhasabah diri.. Moga kita jadi yang lebih baik dari sebelum ini..




5 comments:

Zaza Abdul Latif said...

fuhhhh skill tu yang mahal.. :D
Betul tu kita sebagai manusi yg ada target hidup mesti nak yang terbaik dan terbaik setiap hati.. all the best to you mak budak :)

Zaza Abdul Latif said...

fuhhhh skill tu yang mahal.. :D
Betul tu kita sebagai manusi yg ada target hidup mesti nak yang terbaik dan terbaik setiap hati.. all the best to you mak budak :)

JR said...

Tenaga makin hilang ditelan usia, tapi skill tak pernah hilang kan...?

El Janna said...

hihihi terbaik^^

amirah said...

jiwang2...huhuhu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...