Followers Remaja Purba

Thursday, November 20, 2014

Biar kita tidak dihargai tetapi masih ada harga diri..



Kadang-kadang kita penat KEJAR orang yang tak pernah pandang kita..
Penat nak JAGA hati orang sampai hati sendiri tak terjaga..
Penat TUNGGU orang yang langsung tak sedar kehadiran kita..
Tapi disebabkan ADA perasaan sayang, kita bertahan dalam tangisan..
Namun kesudahannya..
Kita TERPAKSA MELEPASKAN kerana terlalu penat untuk kita menjaga hati dan perasaannya..


Biar kita tidak dihargai tetapi masih ada harga diri..
Daripada hilang harga diri.. demi untuk dihargai..

(Sumber FB)





psstt: Ingatkan aku ketika aku lupa.. Sedarkan aku ketika aku leka..




13 comments:

Kira Sakura said...

hurmmm mendalam kata2 nia kak..

tapi memang betoi apa yang dia kata.

"Biar kita tidak dihargai tetapi masih ada harga diri..
Daripada hilang harga diri.. demi untuk dihargai.."

deep sangat!!

Nurzakiah Hanum said...

mendalam maksudnya

lieyalatif said...

lieya setuju dgn kata2 nieh...kalo ikut perasaan boleh sentap ....tapi what to do..dari kite memendam rase biar laaa ia berlalu....

ewanthology said...

utamakan diri sendiri dulu

Kakzakie said...

Kalau rasa tak dihargai baik lari. Harga diri kena diambil kira juga.

Daddy Ziyyad said...

Yang penting sebenarnya, kita harapkan penghargaan ( balasan ) Allah....biarpun orang lain tak tunaikan hak kita, biar kita tunaikan hak orang...Hanya Allah yg Maha Adil akan tunaikan hak kita, Insya Allah

Jari Manis said...

Terima kasih kerana datang ke blog JM..so ini kunjungan balas..

Itu lah respond nya jika kita sesama manusia..jika kita dengan Allah..akan rasa lebih bahagia :-)

AMIIZAA said...

better kita hargai diri sendiri:)

QasehnyaRania said...

stuju dgn kata kata ni

Tihara said...

kadang-kadang malas dah nak pikir pasal orang buat kat kita ni
nak berazam, jaga hak Allah sebaik-baiknya
moga Allah jaga kita sentiasa

Hana Syed said...

teringat lirik Raihan, Cintakan bunga, bungakan layu, cintakan manusia, manusiakan mati, cintakan Allah kekal abadi..

eelobor said...

walaupun ayat nie simple & pendek jer isinya, tapi tersangatlah mendalam....

Mummydearie said...

Diri sendiri lagi penting. Hargai diri sendiri barulah menghargai orang di sekeliling kita. Kalau tidak, memang memendam rasa je selalu kalau tak kena gayanya.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...