Followers Remaja Purba

Friday, November 7, 2014

Kek Resepi Rahsia..



Setiap hari kita berhadapan dengan situasi yang hampir sama.. rutin yang hampir sama.. malah kekadang sampai terfikir.. eh!Bukan ke aku dah buat menda ni.. cuma berlainan hari je..


Macam pagi tadi..
Perkara yang sama berlaku seperti minggu lepas..
Terlajak bangun walau alarm handphone berbunyi kuat sampai tiga kali tapi masih tak sedarkan diri..
Bukan sebarang bunyi pilihan aku.. bunyi enjin kereta turbo lagi.. dok bersin-bersin tapi.. eemm..


Tengahari tadi pulak..
Dengan waktu rehat yang panjang, peluang terapi minda di luar pejabat kumulakan..
Dengan langkah pantas dan yakin.. jalan-jalan cuci mata hadap jalan sesak di tengah bandar P.J ni..
Dengan laluan sehala, nak kena pusing jauh.. tu belum kira kalau dah terlajak.. kena buat satu pusingan semata-mata nak ke tempat yang dituju..


Dan tadi..
Hujan lebat selebat-lebatnya hingga kawasan rendah di sekitar P.J dinaiki air.. bersangka baik.. kawasan sekitar P.J ni 'under construction'.. disebabkan laluan kontra diwujudkan..




Jemput makan semua.. kek resepi rahsia.. 'red velvet'




psstt: Rasa terabai.. walau tahu keadaan sebenar.. macam nilah jadinya bila terlebih manja.. tak boleh tengok kekurangan yang ada..



9 comments:

Tihara said...

sedapnya kek SR lama dah tak makan kek kat sana :)

amirah said...

memang kdng2 rasa mcm eh, dah buat dah..ke semalam? eh eh

Kakcik Nur said...

Sedaonya kek. Tapi kakcik suka kek durian cheese... :)

Etuza Etuza said...

http://madey09.blogspot.com/ follow done sini

babYpose said...

comel kek resepi rahsia tu, bila makan kek nni happy, sambil menikmati waktu petang ni :)

❤Kamsiah❤ said...

sekali sekala layan jugak SR ni...mahal la hehe

JR said...

Nampak sedap..kalau dekat saya dah singgah rumah nih...

Puan Kutu said...

sedap kek..

dh namanya manusia.dh tipikal susah la nak berbah kan..sama je kita!

Aziela said...

Kenapa akak dah tergoda dengan gambar kek ini yer....tidaaakkk...!!!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...