Followers Remaja Purba

Friday, March 28, 2014

Pembinaan MRT.. sikit lagi.. sikit lagi..




Sedikit info mengenai MRT (Projek Aliran Transit Massa)
  • Jajaran landasan sejauh 51km ---> Sg. Buloh - Kajang yang berharga RM36.6 billion di mana 9.5km daripada landasannya akan dibina di bawah tanah dan melibatkan sebanyak 31 stesen sepanjang laluan tersebut.
  • Manakala dari Lembah Subang - Pusat Perniagaan Kelana melalui Subang, USJ, Alam Megah dan berakhir di Putra Heights.
  • Cadangan laluan ini terdiri daripada 13 stesen baru dan landasan yang jaraknya hampir 17km.




Pemandangan di NKVE... Susur keluar Subang Jaya arah Klang..

 sikit je lagi nak bercantum..
Selain dari MRT tu, laluan NKVE kedua-dua arah akan dilebarkan menjadi 4 lorong..
psstt: yang ni cepatlah siap.. tetiap pagi kena hadap jalan yang sesak teruk..





  • Kalau tengok pada tiang-tiang MRT berdekatan, sepatutnya kena ada satu tiang kat tengah tu sebab jarak di antara tiang tu agak jauh kalau nak dibandingkan dengan tiang-tiang MRT yang lain yang lebih hampir antara satu sama lain..
  • eeemm.. itu pada pandangan mata akulah, dan tentu tak sama dengan pandangan mata mereka yang berkenaan yang terlibat secara langsung dengan projek kat situ..
  • Nak ambil gambar tiang yang lain ntah bila, nak kena tunggu ada orang lain yang pandu cikPutih.. ni pun sambil memandu sambil ambil gambar.. sikit je lagi aku nak langgar kon kat tepi highway tu.. kehkehkeh..





psstt: Kesesakan jalanraya hari ini adalah untuk kesenangan akan datang..





11 comments:

Kopiolimauice said...

uitt sikit je lagiii..pasni dah kurang la jem nye ye...

pt ส่าหรีสี said...

Assalamualaikum,
Terima kasih kerana aizamia sering berkunjung ke sesawang saya.

Macam seriau je tengok jambatan yang nak bersambung tu...
dulu saya lalu di bawah jambatan ke 2 PP yang runtuh tu, keadaannya hampir sama, selang 2 hari lepas tu terjadi tragedi...mohon dijauhi..

ewanthology said...

kesulitan hari ini, untuk kemudahan masa depan.

Sis Vee said...

masalah di malaysia , lagi besar jalan , lagi byk jalan , lagi banyak kenderaan ... unfinish problem udahnya ...

Chot said...

hanging je kt situ...huhuh..seram

makchaq said...

Bahaya tu sambil bawak kreta sambil snap gambar...lain kali kalau nak snap gambar kena pakai drebar..suruh tukang masak jadi drebar sekali...

Jay Ar said...

Kami di Utara ni pulak berharap projek Landasan Keretapi Berkembar Padang Besar-KL cepat siap, nanti perjalanan ke tengah dan selatan akan menjadi semakin cepat...

Asma Husna said...

terbaikk..:)

t.a.t.a said...

Aku pulak semalam. Tengah drive tetiba ingat data plan belum off. Kelibut ambil phone dan off, dah masuk ke lane sebelah dah. Hahaha. Alhamduillah tak de kereta lane sebelah tu.

Pha Is said...

owh.. budak penang ni tak tahu apa pun.. hehehe

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

kalau di KL, waktu malam pun tengok mereka bekerja lagi untuk siapkan projek MRT tu.. sekarang ni terpaksa bertahan dengan kesesakan yang luarbiasa akibat jalan yang dilencongkan dan ditutup..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...