Followers Remaja Purba

Monday, March 31, 2014

Kenapa biarkan lampu kat luar rumah terpasang..?




Kisah di dalam bilik tidur..

I: Abang.. kenapa biarkan lampu kat luar rumah tu terpasang.. ish abang ni..
S: ...  (mamai tak tau nak jawab apa..)



Dalam pada tiba-tiba tersedar tu terfikir.. kenapa rasa macam dah lama sangat tidur ni..
Bila kuselak langsir.. tu dia.. dah cerah kat luar tu rupanya..

Ku sangkakan terang kat luar sebab hubby lupa nak tutup lampu sebelum tidur..
Rupa-rupanya sebab hari dah siang.. huhuhu..




psstt: Pengajaran berguna.. sila selak langsir bilik anda untuk pastikan sama ada 'cerah' disebabkan lampu atau hari dah siang..



21 comments:

Nurzakiah Hanum said...

HAHAHA

Jay Ar said...

Masa bujang2 dulu kadang2 pernah juga tersasul sampai Subuh pun terlepas. Tapi bila dah beranak pinak ni seperti boleh kontrol waktu jaga.....

CikLily Putih said...

kite tido mesti tutup semua lampu baru lena..

Acik Erna said...

Terlajak tidur rupanya ye aiza

Kniedaz said...

hehe..kesiangan rupanya

ZazaMyMoon said...

hehehe kan dah terkena.. ni terlajak tdo ni sampai alarm pn x sedar :-P

ewanthology said...

alarm tak bunyi ke? hehe

Nizam.Ariff said...

Hehe..deep sleep tu...

ct kektus said...

nyenyak sangat tidur malam tadi tuu. hehee

Nurfaezah Abdullah said...

hehe sekarang dah malam

anyss said...

Assalamualaikum,
Okeh, suspen! huhuhuhu

norhidana miswan said...

kalu time keje mmg dh kantoi lwt pg keje tuh

Rai Ourkizuna said...

hahaha..suspen gak ni.. nasib baik husband akak mamai masa tu kan..

UmmuAidan-Arissa said...

kalau nak rskan perubahan luar dan dalam rumah nyer cahaya, sebelum tidur langsir kena standby dah terbukak sket..heheh..
ppstt..sejak ade anak2 kecik nie tak pernah dah matahari mendahului..hehe

UmmuAidan-Arissa said...

kalau nak rskan perubahan luar dan dalam rumah nyer cahaya, sebelum tidur langsir kena standby dah terbukak sket..heheh..
ppstt..sejak ade anak2 kecik nie tak pernah dah matahari mendahului..hehe

YanaUjang said...

haha sabo je lah kak! sy mmg pasang lampu luar ats faktor keselamatan...bahaya rmh gelap senang pencuri menyelinap..hehh

tp dr bilik x nampak pun lampu kt luar...so boleh beza la cahaya matahari dgn cahya lampu..ngeee

amirah said...

hihi..ni mesti dh terlajak dah ni..kami mmng bukak je lampu luar ai walaupun ada lmpu jln sbb takut ada tetamu yg tk dingini..tp sejak ada tentera2 ni memng tak merasa dh nak tido lena2.. huk huk huk

Kesuma Angsana said...

hehehe.. mcm2lah !

Rizziela said...

Hahaha..matahari dah terbit la :D

Kira Sakura said...

hahahahahaha lawak la akak nie. nasib x sambung tido blk hihihihi :p

Petak Bunga said...

selalu terjaga je kul 6..time menyusu.. tp mata pejam.
skrg, cepat cerahkan?

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...