Followers Remaja Purba

Saturday, March 15, 2014

Jarak penglihatan yang terhad akibat jerebu..



  • Hari Khamis.. jerebu semakin teruk menghalang dan menghadkan pandangan pada sebelah petang di Bandaraya Petaling Jaya..
  • Jarak penglihatan jadi terhad dan banyak bangunan tinggi 'hilang' dari pandangan..
  • Menambah buruk lagi keadaan, hari Jumat semua sekolah di daerah Klang diarah tutup gara-gara IPU yang mencecah paras bahaya..
  • dak Kakak dengan dak Adik sukalah, tak payah bergelut nak bangun pagi ke sekolah, tapi takpe.. nanti akan ada kelas ganti.. hehehe..


Menghampiri susur Setia Alam..


Plaza Tol Setia Alam..


Kawasan sekitar plaza tol..



psstt: Pagi tadi pun nampak berkabus je kat luar.. dah rasa macam dok kat Tanah Tinggi pulak.. tapi sayang.. kabus yang berbau asap..




UPDATE:
Alhamdulillah.. akhirnya hujan turun dengan lebatnya dekat pukul 4pm tadi.. Syukur Ya!Allah basah jua bumiMU ini..


17 comments:

Knor said...

assalamualaikum

info kat gombak ni plk..cerah berangin..jerebu semakin hilang..setakat ini..

mungkin jerebu dinyahkan oleh angin..alhamdulillah

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Tempat akak mlm tadi hujan,so pagi ok.. matahari terik bersinar.. cepat kering akak jemur baju aiza ;)

Nurfaezah Abdullah said...

budak2 kena pantau suaya mereka x main kat luar

Mimi Azirah said...

Ipu jerebu semakin meningkat naik dan teruk..sama sama kita doakan spya jerebu beransur hilang

Mimi Azirah said...

Ipu jerebu semakin meningkat naik dan teruk..sama sama kita doakan spya jerebu beransur hilang

Mimi Azirah said...

Ipu jerebu semakin meningkat naik dan teruk..sama sama kita doakan spya jerebu beransur hilang

Mimi Azirah said...

Ipu jerebu semakin meningkat naik dan teruk..sama sama kita doakan spya jerebu beransur hilang

Mimi Azirah said...

Ipu jerebu semakin meningkat naik dan teruk..sama sama kita doakan spya jerebu beransur hilang

Mimi Azirah said...

Ipu jerebu semakin meningkat naik dan teruk..sama sama kita doakan spya jerebu beransur hilang

Pha Is said...

alhamdulillah.. penang pun hujan petang tadi..

Norhasniza Khalid said...

di jb tengah hujan lebat... syukur syukur syukur..

Cho Zila said...

hujan oooh hujan... nasibler harini dah ok semuanya...

t.a.t.a said...

Sampai berkali-kali post comment, memang betul² maksud kan nya eh? Hehehe.

Kesuma Angsana said...

mata pun dok kerdip2 sakit menahan jerubu skang ni !

UmmuAidan-Arissa said...

Alhamdulillah rahmat Allah, hujan turun kuranglah sikit jerebunya kan..air supply pun pulih sikit kan..:)

Rai Ourkizuna said...

aqil pun seronok tak payah pegi sekolah..

Cik Puan Fadli said...

sama terok dgn Putrajaya...dah rasa cam dok kat genting...tp keluar je umah, bau asap!!!...alhamdulillah, dah 2 hari Putrajaya ujan lebat x henti²...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...