Followers Remaja Purba

Friday, October 25, 2013

Roli jala dijalakan bersama Kari Daging..



  • Memandangkan aku tak mahir memasak kalau nak dibandingkan dengan chef hubby tapi sekurang-kurangnya aku bangga dengan apa yang aku buat..
  • Cukuplah sekadar aku pandai memasak untuk keluarga kecik aku.. 
  • Kalau dulu hubby kemain dok komen apa yang aku masak, tapi sekarang Alhamdulillah dah kurang sikit komen..
  • Bukan sebab ada peningkatan tapi sebab hubby redha je dengan apa yang aku masak untuk dimakan..
  • Kalau tak.. tak berasapler dapur aku buat.. ---> eleh.. macamler hubby tak pandai masak.. kehkehkeh..




Dalam cubaanku baru-baru ni..


Resepi aku amik kat cikMatGebu..
Tapi takdelah secantik rupa asal sebab aku tak guna bekas yang cikMat guna tu..
Lagipun.. ni kali pertama aku membuatnya..


 
Enak dimakan bersama kari daging.. chef hubby yang buat..
Aku tukang makan.. dapnye.. dapnye..





psstt: Sebenarnya rajin dengan tak aje bab memasak ni.. yang penting bahan-bahan yang nak digunakan cukup.. baru semangat waja datang..




21 comments:

Umm AA said...

betul tuh..memasak perlukan kerajinan samada nak masak atau belajar masak..kalau hubby chef lglah mencabar kan..hehe

Anum said...

sedapnya

Izwa Kamaruddin said...

nyumsss...

makchaq said...

Ni kalau kami pi meru boleh request ni....

Unknown said...

pekat nampak kuah kari tu.. nomnom..

norhidana said...

dana lum penah try lg bt roti jala nih kak... nk kene try bt gk nih... tp bekas bt nyer pun takde heheheh

Zul fattah said...

haha.. mesti sweet bila suami yg masak.. haha..
tngok roti jala tu.. dah ada bakat tu kak.. lpas ni kena cuba benda lain plak.

faraherda.razalan said...

Cantik ke, buruk ke...anak2 suke je. Janji, maknye msk. Heheheheh....

Nmpk berselera je roti jala tu. Adeh!! Mane nak cri ye? Kena bt sendiri ni....

NM03 said...

ye la noks. aku pun sama... tapi bila sekali dah ke dapur.. siap... semua benda aku rasa nak buat. hahaha

AtieYusof said...

sedap lah nampakk roti jala tu..syabas! hehe...
sy pun sama, memula nikah mmg tak reti masak langsung..belajar & trs belajar...:)

Anonymous said...

Singgah & mohon doakan kesembuhan Adik yer

Kakzakie Purvit said...

Kalau resepinya dari CikMat Gebu memang sah sedap. Kena pulak kari Chef keluarga mestilah sedap..

Ratu Hatiku said...

Sedapnya roti jala cecah kari,dah lama x buat..

Unknown said...

kalau dtg rajinnya semua nk dimasaknya.. tp kalau dtg malasnya nasi goreng pun x jadi.. hehehehe

Pha Is said...

susah juga ya kalau suami terrer masak.. hehehe

OKje said...

Best kalau ada chef hubby nikan AM....kalau malas masak chef huubby boleh ganti
okje pun suka gak Roti jala ni

OKje said...

Best kalau ada chef hubby nikan AM....kalau malas masak chef huubby boleh ganti
okje pun suka gak Roti jala ni

Unknown said...

lamanya tk menjala ni..lama2 nanti jd kurang mahir..:P

Unknown said...

selalu pakai jala, mesti tangkap ikan, kenapa kalau makan jalan, mesti dengan daging or ayam?

I don't get it..

Puan Kutu said...

kira teror la pandai menjala..sy ni langsung tak pernah buat

dear anies said...

sm la kita...ada je bahan nyer mood nk memasak mencurah2..contoh cm bln puasa...lps puasa? heheheh jwb sendiri la

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...