Followers Remaja Purba

Monday, October 21, 2013

21 buah NOVEL karya RAMLEE AWANG MURSHID a.k.a R.A.M



  • Selepas bekerja tak berapa keras, akhirnya lengkap sudah 21 buah NOVEL karya RAMLEE AWANG MURSHID a.k.a R.A.M..
  • Walaupun ada antara novel karya beliau aku dah baca melalui pinjaman rakan tapi aku sanggup beli untuk dijadikan koleksi peribadi..

Novel SUNAN antara koleksi novel paling aku sayang..


Set Tombiruo..


Sebahagian lagi..


Lima watak dari lima novel ini digabungkan menjadi satu..


Novel TERBARU ---> MAGIS..
Hasil gabungan watak dari lima buah novel terdahulu..
antaranya Sunan.. Tombiruo.. Mikhail.. Carlos.. Ryu Watanabe..


Koleksi lengkap aku ketika ini..

dak Nuha pantang nampak cik Nikon..





psstt: Novel seterusnya.. ---> SUNAN (prolog).. kisah awal di mana beliau membawa diri ke Tanah Rencong sebelum bergelar 'Laksamana Sunan'..




17 comments:

Kesuma Angsana said...

wah byk koleksi tu

makchaq said...

Kami pun ada semua novel2 RAM tu... tapi yang dah last2 ni kurang umph la rasanya... dah habis idea kot..

pha is said...

pergh.. serius excited tengok koleksi kak.. saya kat rumah banyak jugak novel ram. tapi banyak lagi yg tak baca.. smua tu adik saya yg punya.. dia mmg mnat btol.. novel magis tu pun dah ada kat rumah, tapi x tergerak nk baca. x tau plak dalam novel tu dia gabung semua watak.. mesti best... lpas ni nk balik rumah ambik novel tu la.. heheh

saya minat sunan. tapi yg paling suka, cerita trilogy tombiruo.

Kakzakie said...

Anak sulung kakak suka RAM punya karya. Ada yg dah dlm koleksi dia juga.

Nuha!! auntie geram tengok awak tau:)

memmetlenggeng said...

Minat RAM ye, nampak macam novel dia menarik, tapi belum pernah baca

Cho Zila said...

akak tak penah baca tulisan RAMni.. ramai yang suka yerk...

hainom OKje said...

Alah....tak suka baca novellah AM...okje ni...

asyifa mustaffa said...

peminat setia rupanya....sy ada 2 je...1 janji dgn rayyan fantasi...teringin juga baca yg lain tu....:-)

Wak Gelas said...

interprem blom mandi tu makk.,ahHKs

Cik Asma BLuppy said...

seppp sikit!! kite pom peminat tegar karya RAM ni. pling fav koleksi sunan tu. harap tak berhenti kat tu je. hehe

Nurzakiah Hanum said...

banyaknya

Dr Singa said...

dah habis baca semua?

pinjammmm
:)

m.u.l.a.n said...

nuha yg comel.... buku sini banyak tp x start2 lagi.. aiisshhh...

mama leen said...

boleh geng la kita.. hehe.. tapi dua buku dah beli tak sempat baca.. keja sekarang ni tak sempat nak belek majalah pun..

mama leen said...

geram la dak nuha ni.. cubit pipi kang

Namee Roslan said...

banyak nya novel kak !! :O hehe. dak nuha comelnyaaa .bambam !! :D

Tinta Lana said...

Salam.

Sekarang, kita tunggu SUNAN (Prolog) plak.. saya tak sabar! hehehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...