Followers Remaja Purba

Thursday, June 4, 2015

Zaman GST.. Zaman High Blood Pressure


Come on lah..
Please wake up..!
Ni bukan zaman Fairytale..
This is a real life..!
Zaman GST..
Zaman High Blood Pressure..
Don't make me do 'some proposal..'
On that time.. for sure you'll regret..


Nak luah tak boleh..
Nak kunyah terlalu pahit..
Nak telan tak sanggup rasanya..
Terkebil-kebil menahan rasa tak enak..
Bertabahlah semua deria yang ada..



psstt: SABAR kunci utama.. tapi andai kunci tu terbuka.. aku tak mampu dah nak berpaling semula..



12 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sangat bahaya

paridah said...

perubahan apapun walau difikirkan terlalu memberi kebaikan harus secara perlahan-lahan bukan terlalu drastik hingga buatkan kita tersentak sudahnya sakit kepala...

Rai OurKizuna said...

pilihan terbaik adalah mengadu pada DIA.. Dia yang maha mendengar.. tempat kita mengadu kak.. mengadu dgn manusia macam2 halnya nanti..

idzwa kamaruddin said...

chaaiyok...bertahan ok!

ANIM said...

sebab tu dalam quran kata ganjaran orang yg sabar adalah syurga..
memang hebat orang yg dapat bersabar

JR said...

GST oh GST
tabahlah wahai hati
sabarlah menunggu sampai hari mengundi...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Zaman yang menigkatkan kos hidup kita. GST..

Nor Azimah said...

Apa nak kata lagi, nak nasihatkan supaya sabar, sayapun kadang hilang sabar...
Cuma yakin satu je, akan smp waktunya yg haq itu mengambil tmpt si batil, sementara menunggubuatlah persediaan jiwa sebanyaknya.

Mummydearie said...

Dah tak boleh nak tahan bersabar lagi rasanya. Walaupun pahit, terpaksa ditelan jua. Mengikut peredaran zaman katanya. Kalau kunci nak terbuka pun, bukalah. Tak payah berkunci lagi lepas nih....

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Sabar ada had nya... Bila sudah melampau, pasti akan meletup...

ros_reeza said...

Stress rasanya tau. Peningkatan kos sara hidup ni..

Falsya said...

Betul3..bersabar je mampu walaupun xmampu dh nk bersabar sebenarnye..;(

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...