Followers Remaja Purba

Wednesday, June 10, 2015

Talam Dua Muka dalam kehidupan kita..


Kecewa..
Mengecewakan..
Dikecewakan..
Its a part of colors in life..
It makes our life looks abstract..
Its always happen that the abstract things is expensive and some of it is priceless..
Sumber Raja Shamri's FB..


Talam Dua Muka..
Peribahasa yang membawa maksud..
Berbuat baik di hadapan kita sedangkan di belakang mengumpat mengata..

Adakah sejarah akan berulang..?
Setakat apa yang dah berlaku.. tarak hallah..
Bukan kau yang laluinya..
Sebaliknya aku berterima kasih..
Telah membuka mata hati aku dengan sikap kau itu..

Mengadulah kepadaNYA.. itu lebih menguntungkan..
Jangan bercerita meluahkan rasa kepada sesiapa..
Merugikan diri.. memalukan diri..


psstt: Tanpa usaha kita takkan dapat apa yang kita inginkan..



13 comments:

Nurzakiah Hanum said...

ye betul mengadu pada yang berkuasa :)

NM03 said...

moga dipermudahkan segala urusan

Mummydearie said...

Banyak aje talam dua muka di sekitar saya ni. Tapi saya tak kisah. Sukahatilah berapa muka mereka nak ada, yang penting kita happy *_*

Daddy Ziyyad said...

makan kuih talam takpa...
atau makan ramai2 dalam talam..

:P

Puan Kutu said...

manusia camni kt mana2 pun Ada..klu dilayan kita yg mental.huhu

CikSiti said...

moga dpermudahkan=)) mengadulah hanya padaNya kan..

JR said...

Ada yang telah lahir semula jadi dengan sifat talam dua muka, ada pula yang terpaksa menambah satu lagi talam dalam mukanya bagi menghadapi mereka yang memusuhinya... Apa pun sifat munafik adalah sesuatu yang dicela Allah...

❤Kamsiah❤ said...

ucapkan terimakasih kerana memberi pahala percuma pd kita...

Aisy Nasiha said...

Jangan bersedih sebab manusia yang mcm ni.. kuatkan semangat dan berdoa utk yang baik2 ya. InsyaAllah kalau kita orang yang teraniaya, doa kita ni Allah mudah terima

Miz Eija said...

salam perkenalan aizamia... salam blogwalking :)... macam2 sekarang ni... harus berhati2 mencari kenalan... sis jemput singgah blog eija yer moga persahabatan alam maya makin erat

# follower 842

norhidana miswan said...

biasalah tu kak kt mana2 ada.... tak hidup senang selalu yg bertalam nih...

tp kalu ns ambeng mkn dlm talam mmg syok

mas said...

sabar yer manusia mcm tu mmg ada. depan nampak baik...

saya paling tak suka jenis talam dua muka kategori penghancur rumah tangga.

Kira Sakura said...

tapi kadang sakit hati jugak bila duduk dengan talam dua muka. kadang saje jugak biarkan dorg bercerita macam2 walhal kita dah tau kisah sebenar pun

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...