Followers Remaja Purba

Thursday, May 29, 2014

SUNAN - Ramlee Awang Mursyid a.k.a R.A.M



Mengambil masa yang agak lama untuk aku mendapatkan.. hanya kerana aku semakin jarang singgah ke kedai buku..
Kebetulan kelmarin diadakan 'Pesta Buku MPH' yang tak berapa pesta di Dewan Utama tempat kerja aku..
Teruja untuk mencarinya..




SUNAN


Kisah awal di mana beliau membawa diri ke Tanah Rencong sebelum bergelar 'Laksamana Sunan'..
Luaran yang dicetak dengan kulit tebal.. inilah novel pertama R.A.M berkulit tebal aku miliki..
Koleksi yang lain di SINI..


Bagi pinjam..?
Takmo dah.. Serik.. 
Berdasarkan pengalaman aku.. ada yang tak reti nak pulangkan balik novel yang telah dipinjam.. hingga memaksa aku beli yang baru..





psstt: Aku tak baca lagi novel ni tapi 'ending'nya ---> bersambung lagi.. eeemmm.. akan bersambungkah lagi kisah perjalanan SUNAN ini..?




10 comments:

Cik Asma BLuppy said...

wahh. kite tak beli ag. takde stok kat sini/ wuwuuwu.

JR said...

Dah lama tak baca novel, walaupun di rumah bercambah dengan novel yang dibeli anak-anak dan isteri....

PetakBunga said...

br nk pinjm..

haha..

uncle gedek said...

lain kali mintak duit... kira sewa...

Kakzakie said...

Itu yg anak kakak marah bila bagi org pinjam tak pulang. Tapi kakak ni tak sampai hati bila ada yg dtg pinjam.. lupa pun satu sebab bukan kakak punya.

aTieYusof Family said...

saya dah lama tak baca novel..hehe..tapi pernah dengar member citer, SUNAN ni best.. :)

ummi aqilah (LM) said...

Salam

Lama LM x beli buku. Dkt tiga bulan dah.

Pinjam? Kes pergi tak kembali atau kes tercerai2 buat hati sakit nk bg org pinjam

hainom OKje said...

Okje salute dgn awak AM.... sebab baca novel cenggini....kalau okje mmg kurang minat......novel cinta boleh hehe...
Oh...mereka tak pulang yeh....susah jugakkan kalau cenggitu nak pinjam lagi

HeNRieTTa JoSe said...

Haah.....kak ieta cakap bersmbung kg...hard cover?bestnye...rietta pown blom berkesempatan utk memiliki...

Pha Is said...

hahah.. baru baca sampai cinta sufi je kalau x silap.. dah banyak tertinggal..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...