Followers Remaja Purba

Friday, May 30, 2014

Kisah si Katak bernama Cik Kembung..



Onk.. onk.. gedek.. gedek..
Tapi ini bukanlah nak mengata uncle Gedek ye..
Onk.. onk.. gedek.. gedek..
Ish.. bunyi dah lebih kurang sama..
Mintak maap uncle Gedek.. den bukan sengajo tapi den nak cito pasal dak Nuha ni ha..



Sebenarnya Cik Kembung ni dah lama dok dendiam kat tepi katil dalam bilik aku..
Sikitpun dak Nuha tak pedulikan..
Sama ada tak perasan atau buat-buat tak nampak..
Baru-baru ni aku ambil Cik Kembung tu dengan tujuan nak menyakat dak Nuha..
Dak Nuha pulak elok je main dalam selimut..


Terdiam sekejap dia..
Agaknya dia fikir.. 'Apa yang berat sangat atas perut aku ni..'




Bila dia tengok Cik Kembung.. sesungguh hati dia cuba tolak..


Sudahnya.. aku letakkan kat sebelah dia.. merengek 'na nak.. na nak..'
Kehkehkeh.. seronok bila sesekali kenakan dia..







psstt: Hari ni nak bawak dak Nuha ke klinik bagi mendapatkan rawatan mata.. aku suspek dia sakit mata..



12 comments:

Rai Ourkizuna said...

semoga cepat sembuh dak nuha..

kikiki..kesian nuha.. trauma nanti kena sondol ngan cik ong gedek gedek...

idzwa kamaruddin said...

sian nyer..semoga cepat sembuh

norhidana miswan said...

ayoooo besarnyer katak tuh... kalu dana pun ngeri...

moga cpt baik sakit matanyer tuh... tkt berjangkit kt abg ngn akak nyer

Tihara said...

beso nyer katak
moga dak nuha cepat sembuh yea

Mar Mansor said...

besarnye cik kembong tu...hishh...
semoga cepat sembuh ye..

hana hadi said...

erk, mcm besar cik kembong tu..huhu

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Cepat sembuh dak Nuha ye..

Kuat menyakat juga si Aiza ni dgn anak nya ye :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Cepat sembuh dak Nuha ye..

Kuat menyakat juga si Aiza ni dgn anak nya ye :)

uncle gedek said...

Uhuk uhuk!

patot pon tersedak sedak time makan tadi...!

haha

Daddy Ziyyad said...

hahahah..tu tabung ke?

ewanthology said...

ainaun mesti suka mainan katak mcm ni...macam comel jee, macam comel jee...hehe

Pha Is said...

besarnya katak tu.. kalau ada dalam rumah saya, mak konfom x masuk rumah.. hehehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...