Followers Remaja Purba

Tuesday, April 12, 2011

sabar untuk kesekian kalinya..

Ketika kakak sedang membuat homework yang diberikan oleh cikgu, aku macam biasa.. buat pemeriksaan beg sekolah.. Takdelah yang pelik-pelik aku jumpa pun.. tapi yang ni memang suhu kemarahan dan kegeraman aku meningkat naik..

Aku: Mana kakak punya pemadam, pensil, pembaris..? Kakak letak dekat mana..?
Kakak: Ada dalam beg.. (dengan suara teramat perlahan - takut kena marah..)

Aku tanya cenggitu sebab dalam beg sekolah dah memang takde.. Korang bayangkan.. (kejap.. Aku pun nak bayangkan sekali).. Macam ni lagi cepat tokey kilang peralatan alatulis kaya-raya.. Aku pulak..?

Bayangkan malam tadi bagi, petang balik sekolah aku check dah takde.. Mahu tak hangin.. Bukan sekali bukan dua kali tapi berkali-kali.. (yang ni aku dah taknak bayangkan)..

Tapi lain pulak bila aku mengomel kat hubby.. 'yang awak bagi pemadam, pensil, pembaris yang berjenama ngape..?' (aku kena smash balik)

Aku tetap dengan pendirian aku, takkan nak bagi yang kurang bermutu sedangkan buku tulis senipis alam, tak macam dulu.. Taulah budak-budak bila guna pemadam macam mana, dia punya tenyeh boleh koyak buku.. Jangan tak tau, ada buku yang aku tampal balik sebab nipis teramat..

Letak nama pun tetap hilang, kalau tak hilang sedekah amal jariah.. Si kakak ni memang pemurah macam babah dia.. Aku je yang kedekut..

Sudahnya, dalam membebel aku tetap sediakan keperluan sekolah dia, nanti camne pulak dia nak buat kerja sekolah yang diberikan oleh cikgu kat sekolah.. Hai.. Nampaknya dalam minggu ni kena standby lagi nampaknya.. Kopak aku camni..

Dalam penat dia buat juga homework dia.. Kakak oh! Kakak..

11 comments:

aNiss :):) said...

sabar lah kak... hahaha =)

aNiss :):) said...

sabar lah kak... hahaha =)

sicomot-comel said...

hahaha
ciannye ko ek..
kui3..
kopak kopak kopak

aizamia3 said...

memang nak kena standby sesiap ni sebab yang dalam tangan dah tinggal sikit.. huhu..

:: noremy bte rahmat :: said...

tingat zaman dulu-dulu...
kalo ilang siapla kena marah ngan mama...


sabo ye ..budak2....


p/s:BW & folo..mehla jenguk belog saya..
salam kenal!(^_^)

Faris Adli said...

aiza, suruh cik scc sponsor..dia dah keje sekarang..mesti byk duit..wuhahahaha

aizamia3 said...

noremy: betul.. dulu sikit punye jaga takut kena marah.. huhuhu..

aizamia3 said...

Anis: tengah sabarlah ni..

aizamia3 said...

Faris: itu dalam cadangan, kalau tak bagi aku amik je nanti.. kihkikih..

Erani Zuhran Mohd Nor said...

Sama ler kita ni... dulu marah2 gak.. tapi sekrang anak lak lagi pandai... bila hilang dia beli lain kat koperasi... balik rumah lagi hangin mama dia ni,...hehehe. Budak2 larang pun tak dengar ckp jugak

aizamia3 said...

budak2 sekarang lagi advance dari kita dulu.. Masa mula2 masuk sekolah ada je dia beli kat koperasi sekolah, sudahnya pengasuh terus sekat duit dia digantikan dengan bawa bekal.. Tapi elok jugak macam tu..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...