Followers Remaja Purba

Friday, April 8, 2011

nak kakak..?

Situasi: petang semalam.. baru lepas hujan..

Kakak: Ibu.. Kakak nak aiskrim?

Ibu: Tak payahlah kakak, kita pergi pasar malam ek..?

Mula-mula si kakak tarik muka tapi si ibu pujuk nak bawak pergi pasar malam, wah.. terus lupa itu aiskrim dan siap request nak mainan.. Banyak pandai ini kakak.

Sambil berpimpin tangan menuju ke kereta, tiba-tiba si Kakak mengeluh..

Kakak: Hurm.. Kan best Umairah ada kakak? Ibu.. Umairah nak kakak boleh..?

erk..? Nak kakak.. Si Ibu salah dengar ke?

Ibu: Umairah..? Umairah mana yang nak kakak tu?
Si Ibu agak conpius dengan soalan si anak

Kakak: Lah.. Ibu ni.. Kakaklah.. (sambil menunjuk ke arah dirinya)

ooo... Si Ibu mula memahami situasi yang cuba disampaikan oleh si anak..

Kakak: Ibu.. boleh tak ibu bagi kakak..?

Lagi sekali.. erk..? Mana lak aku nak cari 'kakak'.. Si Ibu pun tak dapat nak bagi jawapan yang tepat pada si anak..

Ibu: Macam mana ibu nak bagi, kakak kan anak sulung.. Anak pertama ibu, jadi kakak takde 'kakak' atau 'abang' tapi Kakak kan ada Adik..

Kakak: Kakak taknak adik lelaki, kakak nak adik perempuan.. Ibu bagilah satu kat Kakak..

Ah!Sudah.. Tadi nak 'kakak' ni nak adik pulak..

Ibu: Macam nilah kakak, kita pergi pasar malam dulu, balik nanti kita cite lagi ok..

Kakak: oklah.. (dengan nada malas)

Si Ibu terus senyum tengok kerenah si anak kerana dah tau dah kejap lagi mood dia akan bertukar.. Ye akan bertukar selepas tengok macam-macam ada kat pasar malam.. Oh.. Rabaklah poket si ibu..


Begitulah perbualan antara si ibu dan si anak selepas sesi persekolah petang semalam.. Fuh.. Nasib baik dia tak tanya dengan nada kuat kat depan orang ramai..

9 comments:

Nini Hartini said...

alahai comelnye kakak. hehe... dia nak adik tp disangkanya kalau perempuan tu panggilnya kakak..hehhe...ape lagi ibu, bagilah kakak adik pompuan. heeee

aizamia3 said...

ops.. Kihkihkih.. KIV dulu.. ;)

Noraini Mohd Zain said...

dah mintak adik tu.. cepat2 ler.. sian kakak.. hehe..

aizamia3 said...

noraini: oohh. nanti-nantilah dulu.. ;)

syuwai said...

miahahaha.. cumilnya~

aizamia3 said...

comel.. comel gak.. nasib baik dia bukan jenis nak jugak nak jugak.. kalau tak.. ?? kihkihkih..

aCik Anie said...

jenuh nak cari kakak tu...hehe

Ayin Masliza said...

bulehhhhh... jangan ayahnyer yang bagi cadangan..... kena bukak cawangan baru yg dah memang ada kakak... heheheheh

aizamia3 said...

hahaha.. uiks.. seram tetiba.. nanti ye bang.. KIV dulu bukan taknak langsung..

ha.. amik terus kuar statement cenggitu... hahaha...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...