Followers Remaja Purba

Tuesday, April 26, 2011

BEN ASHAARI KENANG MASA SEKOLAH ..



nak join korang klik kat SINI..


Teringat kenangan masa zaman sekolah dulu yang buat pelbagai perasaan timbul dalam hati aku ketika menaip entry ni..

Antara kenangan pahit yang aku tak boleh cuba lupakan walaupun tau tak boleh:
Aku gagal dan seterusnya menghancurkan harapan guru pasukan BIRU (lepas sekolah aku jadi tak suka dengan warna ini).. dengan gagalnya mendapat anugerah OLAHRAGAWATI SEKOLAH..

Cikgu aku pujuk suruh ambil acara seperti yang biasa aku ambil tapi aku nak juga acara lompat tinggi, aku yakin aku boleh dapat.. akhirnya.. nak jadikan sebab.. aku hanya mendapat tempat kedua dan seterusnya menggagalkan usaha untuk anugerah tersebut.

Bermula dari tahun tersebut, aku jadi malas nak terlibat secara langsung dalam acara balapan.. memang frust dan ditambah dengan potensi berat berat badan yang naik mana mungkin aku seaktif dulu gara-gara frust.. ye aku frust.. aku nak piala besar tu.. tapi.. ni yang aku malas nak kenang balik ni..


Kenangan manis:
Kenangan manis banyak, sekolah rendah cikgu yang ajar hensem - aku suka.. masuk sekolah menengah lagilah aku suka.. lagi banyak pilihan.. mamat2 senior yang comei.. sampai sanggup redah pejabat sekolah untuk dapatkan alamat budak yang aku suka.. uiks.. memang kerja gilalah masa tu.. tapi akhirnya jodoh aku dengan student dari sekolah lain..

Tapi aku paling sayang kat sorang cikgu ni, Cikgu Mahani.. kerana jasa beliau tidak jemu melayan kerenah aku membuatkan aku takkan lupakan beliau.. juga aku tak lupakan jasa cikgu-cikgu yang mengajar aku sepanjang aku belajar dulu..

12 comments:

aNiss :):) said...

hahaha =) mamat seniors yang comel.. ngee =)

aizamia3 said...

zaman sekolah yang menyeronokkan.. walaupun nakal tapi tak pernah sangkut.. Kihkihkih..

sicomot-comel said...

mak aih...atlit upenye ko nie..haha

weyh ! Cikgu Mahani???
Macam aku penah kenal je..
cikgu tu dok mane ha?


p/s: ko kena tag
http://www.cikscc.com/2011/04/1st-giveaway-by-hajar-hasan.html

Alya EsprĂ©zzo ✿ said...

cakk cakk..hehe teringat zaman skola, blogwalking dari abg ben ! jom vote abg ben ! :)

http://alyaesprezzo.blogspot.com/2011/04/vote-ben-ashaari.html

FARAH LIYANA said...

blogwalking dr blog abg ben.

sy di #26

http://i-loveyoubeby.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html

jom terjah blog saya :)

kay_are said...

waaahh... atlit r kre nye ni ye.. baru r tau... hee

aizamia3 said...

SCC:
cikgu tu sekarang dok kat Puchong.. dulu mengajar kat sekolah kat PJ..

ke kau salah cikgu ni.. ;) apa nama ayah dia..? cikgu aku Mahani Misran..

aizamia3 said...

Alya: bereh.. sudah..

aizamia3 said...

kay_are:
kekadang segmen cenggini boleh bukak rahsia kita kan..

dulu aku femes dengan gelaran kaki kuda, kaki kijang + harimau.. tapi kat sekolah jelah.. kihkihkih..

aizamia3 said...

Farah: tq singgah.. ;)

shanas said...

follower 211...

wahh atlet ni...jgn mahin2 hahaha..

anyway jom terjah shanas

http://shanasituaku.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html

aizamia3 said...

shanas:
jangan mahin2.. kihkihkih.. dulu jaduh masa kat sekolah.. sekarang jaguh kat rumah.. kejar askar2ku itu..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...