Followers Remaja Purba

Monday, June 9, 2014

Bekalan minyak masak habis..?



Hari Sabtu lepas..
Hampir 5km aku mencari minyak masak..
Tiap kedai baik kecil atau besar.. langsung takde stok..
Ni semua gara-gara aku ambil sikap sambil lewa melambatkan proses pembelian minyak masak..


Aku sebenarnya tak nak keluar jauh-jauh semata-mata nak beli minyak masak.
Ingatkan dekat kedai sekitar berdekatan rumah aku ada jua..
Mengejutkan.. bekalan minyak masak habis..!!
Demi anak-anak.. dapur tetap berasaplah..





Sudahnya..
Semalam aku rajinkan diri pergi ke Tesco Setia Alam beli minyak masak..
Tapi masalahnya.. bila dah sampai ke situ, tangan ni rajin mengambil barang keperluan lain.
Tu yang den maleh nak poie kat pasarayo bosa cenggitu..





psstt: Moral of the story.. Jangan tunggu sampai minyak masak dah habis baru nak pergi beli..




9 comments:

asyifa mustaffa said...

Kat umh mnyk msak udah abih...nie sbuk lg cuti2 masia ha...tak tau lah cmne gaknya...mau otw blik singgh mma2 bli mnyk ni...

idzwa kamaruddin said...

nak puasa n raya ni mmg mcm nie..

ros_reeza said...

betul tu. kadang-kadang time kita nak tu, semuanya takde.. kena pula pergi supermarket..

Nurzakiah Hanum said...

tue la dah lama perasan nie

amirah said...

bekalan minyak masak abis ke ai? alamakkk...sibuk dengan kenduri kawin adik ipar samapai tak ikut perkembangan semasa lngsung...

Cik Asma BLuppy said...

ni musim kenduri kendara. banyak tempat jugak xde stok minyak. huhu.

aTieYusof Family said...

uiks! sampai habis minyak masak kat kedai.. hehe.. kami sllu nya beli sekali sebulan...:)

msredcheesecake said...

Betul tu... jgn tunggu dah habis baru beli...

Mar Mansor said...

aritu jenuh pusin tesco,giant nk beli minyak tp dah abis..huhu..
lastly beli la minyak kat kedai dekat umah tp x dpt botol besar..aduhai..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...