Followers Remaja Purba

Thursday, June 5, 2014

ICU Hospital Melaka



Petang kelmarin aku dapat mesej mengatakan paklong, bapa saudara aku kini tidak sedarkan diri di ICU, Hospital Melaka..
Memandangkan dak Nuha masih belum sihat dan meragam malam, ditambah kepenatan balik kerja, kami tak nak ambil risiko balik kampung malam semalam..
Sebaliknya pagi semalam baru kami balik terus ke menuju ke Hospital Melaka..



di Lobi Utama, Hospital Melaka..


Pemandangan dari aras tiga berhampiran tempat paklong aku ditempatkan..



Waktu melawat tengahari semalam..


Menurut maklong.. asalnya paklong tak sihat disebabkan asthma.. dimasukkan di Hospital Tampin sebelum dikejarkan ke Hospital Melaka..
Paru-paru paklong tak mampu nak mengepam oksigen untuk dihantar ke otak sehingga memaksa menggunakan bantuan pernafasan sepenuhnya.. lebih kurang macam tu lah situasi paklong..

DAN.. Alhamdulillah.. tengahari semalam nampak perubahan positif pada diri paklong dan moga ianya berterusan sehingga paklong sembuh sepenuhnya.. insyaAllah..

Petang semalam jugak kami balik gerak balik ke P.J memandangkan hubby ada tugasan yang perlu disiapkan di tempat kerja malam tadi..



Malam tadi merengek je dia.. babah dia jugak yang dia cari..





psstt: Hari ni aku bercuti rehat menemankan dak Kakak, dak Adik dengan dak Nuha di rumah..




15 comments:

aTieYusof Family said...

Moga Pak Long cepat sembuh ya.. sama2 kita doakan...

amirah said...

ai ada kat melaka semalam ek...moga paklong ai sihat2 semula

Aziela said...

Akak dah familiar sangat dengan pemandangan tu, Ai. Insya Allah...ok nanti tu....

Daddy Ziyyad said...

saya doakan moga paklong sembuh cepat, Insya Allah

ZazaMyMoon said...

kesiannya.. semoga cepat sembuh ye pak long..
Nuha.. pun sama.. jgn lupa bagi ubat tau mak budaknya..

idzwa kamaruddin said...

semoga diberi kesembuhan pada pak long

uncle gedek said...

speedy recovery ya. Insya Allah

Mar Mansor said...

semoga paklong cepat sembuh..doakan buat dia

Nizam.Ariff said...

Syukurlah dah ada improvement tu...

ArELeEz said...

get well soon, pak long'..! in shaa allah.. aminn..

JR said...

Moga Pak Long cepat sembuh....

Dr Singa said...

insyaAllah..
saya doakan

UmmuAidan-Arissa said...

semoga paklong cepat sembuh yer..inshaallah..comel nak nuha muka cam ngantuk gitu..:)

Sue Bee said...

moga cepat sembuh dan sihat seperti sediakala

Puan Kutu said...

sayu bila tgok org tua sakit.semoga paklong cepat sembuh

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...